E3 2016: مایکروسافت رسماً از Xbox One S رونمایی کرد؛ باریک‌ترین Xbox تاریخ

امروز شرکت مایکروسافت از باریک‌ترین کنسول ایکس باکس خود با نام ایکس باکس وان اس (Xbox One S) رونمایی به عمل آورد. همان‌طور که می‌دانید حدود یک ماه است که خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد این کنسول جدید در رسانه‌های خبری در حال انتشار بوده تا جایی که دیروز صبح تصاویری نیز از این […]

امروز شرکت مایکروسافت از باریک‌ترین کنسول ایکس باکس خود با نام ایکس باکس وان اس (Xbox One S) رونمایی به عمل آورد. همان‌طور که می‌دانید حدود یک ماه است که خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد این کنسول جدید در رسانه‌های خبری در حال انتشار بوده تا جایی که دیروز صبح تصاویری نیز از این کنسول جدید لو رفت. اما در نهایت این دستگاه امروز به طور رسمی توسط شرکت مایکروسافت به کاربران و دنیا بازی‌ معرفی شد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/Y0L46[/aparat]

بزرگ‌ترین موردی که می‌بایست در این کنسول به آن توجه کرد قابلیت جدید آن به جهت پشتیبانی از دقت 4K خواهد بود. البته می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که وجود این ویژگی در این کنسول به این معنا نخواهد بود که کاربران بتوانند بازی‌های را با دقت بسیار بالای 4K به نمایش درآورند. بلکه این گزینه تنها به جهت استفاده از این کنسول بر روی تلویزیون‌هایی با دقت نمایشگر 4K پدید آمده است. البته علاوه بر آن این کنسول از نمایش محتوای برنامه‌های Netflix و Amazon در حالت 4K نیز پشتیبانی خواهد نمود. در کنار آن این دستگاه جدید از گزینه 4K Ultra HD Blu-ray نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد. از سویی این کنسول جدید از تنظیمات مربوط به HDR نیز پشتیبانی کرده و البته عنوان Gear of War 4، اولین بازی این کنسول خواهد بود که می‌تواند از ویژگی نمایش گسترده‌تر رنگ‌های آن استفاده نماید.

همان‌طور که می‌دانید کنسول بازی ایکس باکس وان مایکروسافت هر چه که باشد، رقیب جدی و بزرگ کنسول پلی‌استیشن 4 سونی به حساب می‌آید. اما جالب است بدانید که کنسول جدید ایکس باکس وان اس به میزان 40 درصد کوچکتر از نمونه پیشین بوده و از طرفی به دلیل عرضه یک استند (پایه) رسمی از سوی شرکت مایکروسافت، هم اینک می‌توانید با خیالی آسوده‌تر در حالت عمودی از آن استفاده نمایید. در کنار آن هم اکنون منبع تغذیه این کنسول نیز هم اینک یکپارچه شده‌ است و بنابراین در هنگام بازی کردن با مشکلات کمتری مواجه خواهید بود. علاوه بر آن این کنسول جدید هم اینک قابلیت پشتیبانی از میزان حافظه دو ترابایتی را خواهد داشت. بهتر است بدانید که این کنسول در نسخه رنگی که بیشتر آن سفید است (نسخه رنگی که اولین بار ایکس باکس وان به آن شکل به بازار عرضه شد) تولید گشته و عرضه خواهد شد.

دیگر تغییرات در نظر گرفته شده برای این کنسول شامل قرارگیری یک درگاه USB به منظور اتصال سریع و راحت‌تر کینکت به آن است. البته هنوز هم یک آداپتور USB به منظور اتصال دوربین شرکت مایکروسافت به این کنسول جدید بر روی آن وجود دارد.

کنترلرهای جدید مایکروسافت! گریپ این دسته‌ بازی جدید هم اینک دارای سطحی بافت‌دار بوده و علاوه بر آن گستره اتصال بلوتوثی آن نیز افزایش یافته است. این کنترلر جدید به همراه کنسول تازه معرفی شده مایکروسافت به فروش خواهد رسید اما با این حال می‌توانید این دسته بازی را به صورت مجزا نیز خریداری نمایید.

کنسول ایکس باکس وان اس مایکروسافت قرار است در ماه آگوست به طور رسمی به بازارهای فروش عرضه شود. قیمت آن برای نسخه 500 گیگابایتی 299 دلار و برای نسخه یک ترابایتی 349 دلار خواهد بود. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت نهایی نسخه دو ترابایتی آن وجود ندارد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال