‌به‌روزرسانی ویندوز 10 برای ایکس باکس وان عرضه شد

بعد از چندین روز معرفی و نشان دادن تیزرهای مختلف از ویندوز 10 در ایکس باکس وان توسط مایکروسافت و انتشار نسخه‌ی بتای ویندوز 10 برای ایکس باکس وان نهایتا مایکروسافت امروز این نسخه از ویندوز را برای ایکس باکس وان منتشر کرد. رابط کاربری جدید، اضافه شدن ویژگی‌های جدید و قابلیت پشتیبانی از بازی‌های […]

بعد از چندین روز معرفی و نشان دادن تیزرهای مختلف از ویندوز 10 در ایکس باکس وان توسط مایکروسافت و انتشار نسخه‌ی بتای ویندوز 10 برای ایکس باکس وان نهایتا مایکروسافت امروز این نسخه از ویندوز را برای ایکس باکس وان منتشر کرد. رابط کاربری جدید، اضافه شدن ویژگی‌های جدید و قابلیت پشتیبانی از بازی‌های ایکس باکس 360 از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در این به‌روز رسانی بوده است. البته مایکروسافت اعلام کرده که قابلیت پشتیبانی از بازی‌های‌ ایکس‌باکس 360 کمی با تاخیر انتشار می‌شود. کاربران هم‌اکنون می‌توانند با رفتن به بخش تنظیمات کنسول و مراجعه به بخش update کنسول خود را به‌روز رسانی کنند. علاوه بر این با روشن کردن بخش Instant-on در تنظیمات کنسول، ایکس باکس وان حتی در صورت خاموش بودن نیز به صورت خودکار آپدیت می‌شود.

برای کار کردن با رابط کاربری کنسول و عادت کردن به آن مقداری زمان نیاز خواهید داشت. مایکروسافت اعلام کرد که قابلیت انتقال در منوی اصلی کنسول توسط کینکت در این به‌روز‌رسانی حذف شده که البته با توجه به رابط کاربری جدید ایجاد شده این فقدان آن چنان محسوس نیست. با هم نگاهی به مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده با این به‌روز رسانی می‌اندازیم:

قابلیت اجرای بازی‌های ایکس باکس 360 بر روی ایکس باکس وان

با به‌روزرسانی که به زودی برای ایکس باکس وان منتشر می‌شود، کاربران می‌توانند بازی‌های ایکس باکس 360 را چه به صورت دیجیتالی و یا به صورت دیسکی بر روی کنسول خود اجرا کنند و از تمامی قابلیت‌های نسل هشتمی این کنسول نظیر گرفتن اسکرین شات و پخش زنده‌ی بازی در توئیچ یا یوتیوب استفاده کنند.

علاوه بر این کاربران گلد ایکس باکس وان می‌توانند بازی‌های ایکس باکس 360 را بر روی کنسول خود اجرا کرده و به صورت آنلاین به مسابقه با دوستان خود بپردازند.

تجربه‌ای سریع‌تر و اجتماعی‌تر با ایکس باکس وان

با رابط کاربری اضافه شده به ویندوز 10 در ایکس باکس وان، کاربران تا 50 درصد سرعت بیشتری را در اجرای بازی‌های خود تجربه خواهند کرد. به راحتی می‌توانند چت پارتی ساخته و در لیست دوستان خود بازی‌های انجام شده را مشاهده کنند. سپس مسائل مربوط به پروفایل خود را از نظیر بازی‌های انجام شده را در سریع‌ترین زمان ممکن در قسمت خانگی ایکس باکس وان مشاهده کنند. تمامی این‌ها با رابط کاربری جدید ویندوز 10 میسر شده است.

اضافه شدن دو بخش Guide و Community

تنها با فشار دادن یک دکمه بر روی دسته به بخش Guide بروید و به تمامی نقاط ضروری کنسول دسترسی داشته باشید. در این بخش می‌توانید لیست دوستان خود را مشاهده کرده، پارتی چت ساخته، پیغام‌های خود را ببینید و به بخش نوتیفیکیش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید.

در بخش Community می‌توانید اتفاق‌ها و رویدادهای انجام شده در ایکس باکس لایو را به صورت زنده مشاهده کنید و در صورت تمایل آن‌ها را لایک کنید، به اشتراک بگذارید و یا بر روی آن‌ها اظهار نظر کنید. در قسمت Activity feed نیز می‌توانید آخرین اخبار از دوستان خود و همچنین توسعه‌دهندگان را دریافت کنید.

طراحی متفاوت بخش منوی اصلی ایکس باکس وان

با طراحی جدید منوی ایکس باکس وان و رابط کاربر جدید می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن از بازی خود عکس بگیرید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. خیلی سریع به بازی‌های مختلف خود بر روی هارد کنسول دسترسی داشته باشید و در زمان بسیار کوتاهی نیز بازی‌هایی که توسط دوستان‌تان در حال انجام است را مشاهده کنید.

بخش استور مایکروسافت نیز در ایکس باکس وان دچار تغییراتی شده است. در این بخش چهار بخش جداگانه وجود دارد. این چهار بخش مربوط به بازی‌ها، فیلم و سریال‌ها، برنامه‌ها و موسیقی است که کاربر می‌تواند با طراحی متفاوتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. در بخش بازی‌های ویدیویی کاربر می‌تواند بهترین بازی‌ها از دید مایکروسافت، پرطرفدارترین بازی‌ها، پرفروش‌ترین‌ها و بازی‌های پیشنهادی را مشاهده کرده و خریداری کند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال