شیائومی فناوری اثر انگشت را به کل صفحه می آورد

شیائومی قصد دارد فناوری مربوط به اثر انگشت را توسعه داده و آن را به صورت تمام صفحه درآورد. از زمان استفاده از این سنسور زیر نمایشگر از سال ۲۰۱۸ تا کنون هیچ تغییری در این فناوری ایجاد نشده است. به همین دلیل شیائومی قصد دارد تغییرات جدیدی را روی فناوری اثر انگشت ایجاد کند. […]

شیائومی قصد دارد فناوری مربوط به اثر انگشت را توسعه داده و آن را به صورت تمام صفحه درآورد. از زمان استفاده از این سنسور زیر نمایشگر از سال ۲۰۱۸ تا کنون هیچ تغییری در این فناوری ایجاد نشده است. به همین دلیل شیائومی قصد دارد تغییرات جدیدی را روی فناوری اثر انگشت ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیائومی اخیراً پتنت جدیدی مربوط به فناوری سنسور اثر انگشت در پایگاه ملی ثبت اختراعات چین به ثبت رسانده که در آن حسگر اثر انگشت در تمام صفحه گسترش می یابد. بنظر می‌رسد این قابلیت می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. زیرا در این صورت نیاز به اسکن اثر انگشت تنها در یک نقطه دقیق نخواهد بود و با استفاده از هر قسمت از نمایشگر می توان قفل صفحه را باز کرد.

در این پتنت عملکرد این فناوری به درستی توضیح داده شده است. طبق این پتنت یک صفحه نمایش لمسی خازنی و نمایشگر معمولی امولد بین دو لایه قرار داده شده و در آن از فرستنده های نور ال ای دی استفاده شده است. آرایه های مربوط به گیرنده نور مادون قرمز در بالای فرستنده به عنوان جزء اصلی سنسور اثر انگشت تمام صفحه محسوب خواهد شد.

 در زمان لمس نمایشگر توسط کاربر برای استفاده از سنسور اثر انگشت موقعیت و شکل انگشت توسط صفحه لمسی خازنی ثبت شده سپس آرایه فرستنده ها آن را در کل صفحه پخش خواهند کرد. سپس نور مادون قرمز پس از تماس منعکس شده و به گیرنده ها انتقال داده می شود. این داده ها می تواند اثر انگشت را به خوبی ترسیم کند و آن را با داده های ذخیره شده مربوط به اثر انگشت مطابقت دهد. و در صورت صحت قفل صفحه به‌خوبی در هر قسمت از نمایشگر باز خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال