شیائومی عرضه Mi 5s و Mi 5s Plus را آغاز کرد

درست طبق برنامه‎ریزی، شرکت شیائومی گوشی Mi 5s جدید خود را به همراه برادر بزرگترش یعنی Mi 5s Plus معرفی کرد. با گوشی Xiaomi Mi 5s شروع می‎کنیم، دستگاهی جدید با طراحی آلومینیومی یکپارچه با یک تزئین سطحی فلزی و لبه‎های خمیده و خطوط آنتنی که در امتداد قسمت‎های بالایی و پایینی دیده می‎شوند و […]

درست طبق برنامه‎ریزی، شرکت شیائومی گوشی Mi 5s جدید خود را به همراه برادر بزرگترش یعنی Mi 5s Plus معرفی کرد.

با گوشی Xiaomi Mi 5s شروع می‎کنیم، دستگاهی جدید با طراحی آلومینیومی یکپارچه با یک تزئین سطحی فلزی و لبه‎های خمیده و خطوط آنتنی که در امتداد قسمت‎های بالایی و پایینی دیده می‎شوند و بسیار آشنا (شبیه به آیفون 7) هستند. در پشت این گوشی هم‎چنین دوربین جدید 12 مگاپیکسلی 1/2.3 اینچی با نسبت کانونی F/2.0 دیده می‎شود به همراه فوکوس خودکار تشخیص فازی که اگر بتوان به عکس‎های زیر استناد کرد حتی از دوربین آیفون 7 و گلکسی اس 7 اج بهتر است. در جلو نیز یک دوربین 4 مگاپیکسلی با پیکسل بزرگ 2 میکرومتری و نسبت کانونی F/2.0 دیده می‎شود.

در جلوی این گوشی یک نمایشگر 5.15 اینچی با دقت 1920 در 1080 پیکسل از نوع ال‎سی‎دی با فناوری IPS دیده می‎شود که دارای حداکثر میزان‎ روشنایی 600 نیت، نسبت کنتراست 1500:1 و یک پوشش رنگی NTSC 94.4 درصدی است. نمایشگر مدل رده‎بالاتر هم‎چنین از حساسیت نسبت به فشار نیز پشتیبانی می‎کند.

در جلو سنسور اولتراسونیک اثرانگشت نیز دیده می‎شود که از فناوری Snapdragon Sense ID کوالکام بهره می‎برد. یک حسگر اولتراسونیک اثرانگشت نقشه‎ی بسیار دقیق‎تری از انگشت ثبت می‎کند که جعل آن سخت‎تر است، عملکرد آن به واسطه‎ی چندین مواد است و در برابر آلودگی‎های سطحی نظیر عرق و جمع‎شدگی ذرات ایمنی دارد.

در قلب گوشی Mi 5s چیپست اسنپ‎دراگون 821، 3 یا 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‎داخلی دیده می‎شود. این گوشی از شبکه‎ی ارتباطی 3xCA به همراه بلوتوث 4.2، باند دوتایی استاندارد MU-MIMO 802.11ac وای‎فای و NFC نیز پشتیبانی می‎کند. برای این گوشی از باتری با گنجایش 3200 میلی‎آمپر ساعت استفاده شده است که از فناوری شارژ سریع QuickCharge 3.0 کوالکام بهره می‎برد.

قیمت گوشی Mi 5s برای مدل 3 گیگابایت رم/ 64 گیگابایت حافظه‎داخلی 299 دلار و برای مدل 4 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه‎داخلی 344 دلار است. این گوشی به رنگ‎های خاکستری، نقره‎ای، طلایی و رزگلد به بازار خواهد آمد.

شیائومی هم‎چنین گوشی Mi 5s Plus را معرفی کرد. گوشی با یک نمایشگر بزرگتر 5.7 اینچی، دقت فول‎ اچ‎دی و مجهز به دوربین‎های دوگانه‎ی 13 مگاپیکسلی در پشت که عملکرد مشابهی با دوربین‎های گوشی هوآوی P9 دارد. یک دوربین تصاویر رنگی را و سنسور دیگر تنها تصاویر سیاه و سفید را می‎گیرد. سنسور سیاه و سفید فاقد فیلتر Bayer است، یعنی به منظور تولید تصاویری با جزئیات بیشتر و پارازیت کمتر، نور بیشتری گرد هم می‎آورد. شما می‎توانید یا تصاویر سیاه و سفید محض یا تصاویر رنگی بگیرید. زمان گرفتن تصاویر رنگی، دوربین خروجی این دو سنسور را ترکیب تا کیفیت تصویر نهایی را افزایش دهد.

استفاده از چیپست SD821 و دوربین جلوی 4 مگاپیکسلی نظیر Mi 5s است، ولی رم و حافظه‎های داخلی به 4 گیگابایت رم/64 گیگابایت حافظه‎داخلی و 6 گیگابایت رم/ 128 گیگابایت حافظه‎داخلی تغییر یافته است. باتری نیز افزایش ظرفیت یافته و حالا 3800 میلی‎آمپر ساعتی است.

قیمت گوشی Mi 5s Plus برای مدل گیگابایت رم/64 گیگابایت حافظه‎داخلی 344 دلار و برای مدل دیگر 389 دلار است. این گوشی نیز تنوع رنگی مشابه با برادر کوچکتر خود دارد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال