در ساخت گوشی های می میکس شیائومی از لنز مایع استفاده شده است

گوشی های می میکس شیائومی اولین گوشی موبایل دنیا خواهد بود که در بخش دوربین از فناوری لنز مایع استفاده کرده است. شیائومی به طور رسمی اعلام کرد در می میکس به جای لنز اپتیکی از لنز مایع استفاده شده که برای تنظیم آن یک موتور مخصوص به کار گرفته خواهد شد. به گزارش سرویس […]

گوشی های می میکس شیائومی اولین گوشی موبایل دنیا خواهد بود که در بخش دوربین از فناوری لنز مایع استفاده کرده است. شیائومی به طور رسمی اعلام کرد در می میکس به جای لنز اپتیکی از لنز مایع استفاده شده که برای تنظیم آن یک موتور مخصوص به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این لنز به همراه یک غشای نازک قادر است علاوه بر فوکوس خودکار سریع فاصله کانونی را نیز تغییر دهد.بدین ترتیب به جای سه یا چهار لنز متفاوت می‌توان از یک لنز انعطاف پذیر که به آسانی از واید ‌به ماکرو و تله واید تغییر حالت می دهد استفاده خواهد شد.

 شیائومی در بیانیه خود اعلام کرده این تکنولوژی مربوط به این شرکت بوده و علاوه بر کارکرد بالا قابلیت انتقال نور بالا، پراکندگی کم و مقاومت بالا نیز از خصوصیات آن به شمار می‌رود. پیش از این در سال ۲۰۰۴ شرکت فیلیپس نیز برای اولین بار از فناوری لنز مایع استفاده کرده بود. پس از آن سامسونگ نیز تلاش داشته تا این فناوری را به گوشی‌های خود اضافه کند. اما دیگر خبری از آن نشد. زیرا به گفته شرکت های سازنده موبایل گوشی های مجهز به چند لنز بسیار جذاب تر از گوشی های تک لنز برای مشتریان خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال