راه حل شیائومی برای افزایش عملکرد و سرعت گوشی های موبایل

بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار با رم های 4 و 6 گیگابایتی عرضه می شوند. اگر چه این مقدار رم می تواند در گوشی های هوشمند عملکرد خوبی داشته باشد اما در برخی مواقع هنگامیکه کاربر از چندین اپ بطور همزمان استفاده می کند این مقدار رم می تواند مشکل ساز باشد. شیائومی […]

بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار با رم های 4 و 6 گیگابایتی عرضه می شوند. اگر چه این مقدار رم می تواند در گوشی های هوشمند عملکرد خوبی داشته باشد اما در برخی مواقع هنگامیکه کاربر از چندین اپ بطور همزمان استفاده می کند این مقدار رم می تواند مشکل ساز باشد. شیائومی برای حل این مشکل راه حل جدیدی را آزمایش می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیائومی در رابط کاربری miui خود ویژگی جدیدی را برای افزایش رم آزمایش می کند. در این ویژگی قرار است از حافظه گوشی به عنوان رم مجازی استفاده شود. بدین ترتیب کاربران در هنگام استفاده از اپ های مختلف به طور همزمان سرعت بهتری را تجربه خواهند کرد. پیش از این شرکت ویوو نیز در گوشی‌های سری X60 خود از حافظه داخلی به عنوان رم مجازی استفاده کرده بود. بطوری که رم این گوشی می‌تواند تا ۱۵ گیگابایت افزایش یابد. این ویژگی باعث بهبود استفاده همزمان اپلیکیشن ها شده بود.

قابلیت استفاده از رم مجازی حتی در سیستم عامل ویندوز و در ویژگی ReadyBoos نیز استفاده شده بود. بدین ترتیب کاربران می‌توانستند از حافظه فلش برای افزایش حافظه رم استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی جدید در miui و کدام دستگاه های شیائومی و به چه صورت عرضه می شود. اما امکان دارد در آپدیت جدید و حتی برای گوشی های پایین رده نیز عرضه شود. در صورت استفاده از این ویژگی در گوشی های پایین رده مانند ردمی 8A که ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه دارد می توان شاهد افزایش سرعت در مولتی تسکینگ باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال