رونمایی شیائومی از رابط کاربری بهینه شده MIUI 8 به همراه گوشی Xiaomi Max در 21 اردیبهشت‌ماه

در رابطه با رام‎های اندروید باید گفت که رابط کاربری شرکت شیائومی در بین محبوب‎ترین‎ها قرار دارد. رابط کاربری با ظاهر شیک و عملکرد روان که جانشین بسیار جذابی برای نسخه‎ی خام اندروید به شمار می‎رود، امری که بیش از 170 میلیون کاربر در سراسر جهان می‎توانند شهادت دهند. با توجه به اینکه این شرکت […]

در رابطه با رام‎های اندروید باید گفت که رابط کاربری شرکت شیائومی در بین محبوب‎ترین‎ها قرار دارد. رابط کاربری با ظاهر شیک و عملکرد روان که جانشین بسیار جذابی برای نسخه‎ی خام اندروید به شمار می‎رود، امری که بیش از 170 میلیون کاربر در سراسر جهان می‎توانند شهادت دهند. با توجه به اینکه این شرکت چینی قصد عرضه‎ی گوشی ‎ Mi Max و دستبند هوشمند Mi Band 2 را در یک رویداد ویژه در یک بازه‎ی زمانی تنها تا دو هفته‎ی دیگر دارد، به نظر می‎رسد که موضوع مورد بحث دیگری در آن رویداد نسخه‎ی بهینه‎ شده‎ی رابط کاربری این شرکت یعنی MIUI 8 باشد.

این شرکت به دنبال پستی در سایت Weibo، نوید طوفانی از ویژگی‎ها، طراحی‎ها و جنبه‎ی کار با این رام جدید را می‎دهد، درحالی‌که در کانال MIUI در سایت یوتیوب نیز یک ویدیوی تبلیغاتی خلاصه از آن به چشم می‎خورد. به ویژه، بخش notification shade یک تجربه‎ی کاربری پویاتر ارائه می‎دهد، به نحوی که عملکرد‎های مرکزی آن از طریق اسکرول کردن ظریفی نمایان و مخفی می‎شود.

علاوه بر تغییراتی که در بخش صفحه‎ی نوتیفیکیشن‎ها داده شده است، همچنین گفته می‎شود که یک اپلیکیشن موزیک جدید ابری وجود خواهد داشت، گرچه امیدواریم که تصاویر بیشتری از الآن تا تاریخ 21 اردیبهشت به بیرون راه یابند تا تصویر شفاف‎تری از رابط کاربری MIUI 8 و ویژگی‎هایش داشته باشیم.

گرچه نمی‎توانیم ارزش این رابط کاربری را زیر سؤال ببریم، این امید را باید داشته باشیم که MIUI 8 بر اساس آخرین نسخه‎ی اندروید مارشمالو 6.0 باشد. حتی با آنکه چندین ماهی می‎شود این فریم‎ویر در بازار است و الآن باید منتظر اندروید N باشیم، ولی یقیناً این‌طور نیست که MIUI 8 بر روی بنیاد مارشمالو ساخته شده باشد. زمانی که در نظر می‎گیریم که آخرین رابط کاربری این شرکت یعنی MIUI 7.1 که فعلاً هم همین نسخه را دارد براساس اندروید به تاریخ پیوسته‎ی 4.4 کیت‎کت ساخته شده است، نه باید شگفت‎زده شویم اگر نسخه‎ی بعدی این رابط کاربری از زمانه عقب بماند و به اندروید 5.1 آب‌نبات‌چوبی یا قبل‎تر رو آورد.

به هرحال، شرکت شیائومی نوید ویژگی‎های هیجان‎انگیزی را می‎دهد و بنابراین بی‎صبرانه منتظر آن هستیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال