شیائومی در پتنت جدید خود از دوربین چرخان داخلی استفاده می‌کند

شیائومی ایده جدیدی را برای دوربین داخلی گوشی هوشمند در نظر گرفته است. طبق پتنت جدید این شرکت دوربین چرخشی گنجانده شده در این طرح می‌تواند به عنوان دوربین سلفی درون نمایشگر نیز استفاده شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً شیائومی یک پتنت جدید ثبت کرده که در آن از طراحی […]

شیائومی ایده جدیدی را برای دوربین داخلی گوشی هوشمند در نظر گرفته است. طبق پتنت جدید این شرکت دوربین چرخشی گنجانده شده در این طرح می‌تواند به عنوان دوربین سلفی درون نمایشگر نیز استفاده شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً شیائومی یک پتنت جدید ثبت کرده که در آن از طراحی دوربین داخلی چرخان استفاده شده است. این دوربین هم به عنوان دوربین سلفی در نمایشگر و هم به عنوان دوربین اصلی در پنل پشتی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. تاریخ انتشار این پست نیز مربوط به ۲۹ آوریل سال میلادی است.

 نحوه چرخش دوربین طراحی شده احتمالا به صورت مغناطیسی و یا با کمک قطعات متحرک خواهد بود. احتمالاً شیائومی این گوشی را با استفاده از روش مغناطیسی خواهد ساخت. این دوربین چرخشی پس از چرخش در پنل پشتی به طور منظم در یک خوشه قرار می گیرد. در توضیح این پتنت آمده است که شیائومی قرار است از سیستم فوکوس خودکار لیزری استفاده کند و با توجه به نمونه عکس منتشر شده احتمالاً این دستگاه ساخته خواهد شد

در طرح جدید شیائومی مزیت های مختلفی وجود دارد. از جمله آن  کاهش هزینه دو دوربین داخلی و همچنین کاهش آسیب رسیدن به مکانیسم چرخان در داخل گوشی در اثر نفوذ گرد و غبار خواهد بود. از طرفی استفاده از لنز بازتابی می‌تواند صفحه نمایش شفاف تری را به ارمغان آورد.

 این اولین بار نیست که شیائومی در محصولات خود از نوآوری‌های خارق‌العاده استفاده کرده است. به عنوان مثال گوشی پرچمدار این شرکت که به زودی منتشر خواهد شد از یک دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش بهره‌مند خواهد بود. البته اکنون این ایده تنها در حد یک پتنت بوده و هنوز عرضه آن به صورت گوشی مشخص نیست.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال