شیائومی سه ماهه پایانی سال 2017 چیپست رده‎بالای 16 نانومتری خود را عرضه می‎کند

به نظر می‎رسد که شرکت شیائومی قصد دارد دومین چیپست خود را نیز بسازد، چیپستی که به نسبت Pinecone Surge S1 قدرت بسیار بیشتری دارد. همان‎طور که بسیاری از خوانندگان ممکن است بدانند، این برند چینی اخیرا اولین سیستم روی چیپ موبایل خود را تحت عنوان Pinecone Surge S1 رونمایی کرد و این چیپ در قلب […]

به نظر می‎رسد که شرکت شیائومی قصد دارد دومین چیپست خود را نیز بسازد، چیپستی که به نسبت Pinecone Surge S1 قدرت بسیار بیشتری دارد. همان‎طور که بسیاری از خوانندگان ممکن است بدانند، این برند چینی اخیرا اولین سیستم روی چیپ موبایل خود را تحت عنوان Pinecone Surge S1 رونمایی کرد و این چیپ در قلب گوشی‎هوشمند میان‎رده‎ی Xiaomi Mi 5c قرار گرفته است. با توجه به این صحبت‎ها، شایعه‎ی جدیدی شنیده می‎شود که ادعا می‎کند این شرکت در حال کار بر روی ساخت یک پردازنده‎ی بسیار قوی‎تر است که احتمالا نام آن Pinecone Surge S2 خواهد بود.

شایعه شده است که به زودی شاهد رونمایی از این سیستم روی چیپ جدید خواهیم بود چون تولید انبوه آن به نظر از سه ماهه‎ی سوم سال جاری میلادی شروع می‎شود و اولین گوشی‎هوشمند مجهز به Pinecone Surge S2 قرار است در سه ماهه‎ی پایانی سال جاری میلادی وارد بازار شود. براساس این اطلاعات، پردازنده‎ی جدید با استفاده از فرآیند ساخت 16 نانومتری شرکت TSMC ساخته می‎شود و با یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای روبرو هستیم. ممکن است شما هم این تصور را داشته باشید که فرآیند ساخت 16 نانومتری و یک پردازنده‎ی رده‎بالا دیگر کلماتی نیستند در کنار هم قرار گیرند و از طرف دیگر شنیده می‎شود نسل دوم چیپست Pinecone Surge S1 قرار است با یک فرآیند 10 نانومتری ساخته شود، ولی به نظر می‎رسد که به علت بازده پایین فرآیند 10 نانومتری، شیائومی تصمیم گرفته است به جای آن به صورت 16 نانومتری چیپ بعدی خود را بسازد.

بنابراین، این سیستم روی چیپ ممکن است به یک پردازنده‎ی 10 نانومتری کارآیی توان کمتری داشته باشد و یقینا این‎طور هم خواهد بود ولی این بهایی است که شیائومی به دنبال استفاده از فرآیند 16 نانومتری باید پرداخت کند. اما از سوی دیگر این پردازنده یقینا با توجه به فرآیند ساخت آن بسیار ارزان‎تر خواهد بود تا امتیاز مثبتی برای شیائومی به شمار رود.

Pinecone Surge S1 مخصوص استفاده برای گوشی‎های میان‎رده است ولی قدرت آن قابل قبول به نظر می‎رسد و اگر بتوان این شایعه‎ی جدید را قبول کرد قدرت پردازنده‎ی Pinecone Surge S2 بسیار بیشتر خواهد بود. هنوز مشخص نیست که شیائومی قصد دارد چه دستگاه‎های رده‎بالایی با این چیپست جدید ارائه دهد، شاید حتی این شرکت تصمیم بگیرد به طور کامل سری گوشی‎های هوشمند جدیدی معرفی کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال