فناوری جدید Mi Air Charge شیائومی با قابلیت شارژ بیسیم گجت ها از فاصله دور

فناوری جدید Air Charge شیائومی قادر است چندین گجت را به طور بیسیم و از فاصله چند متری شارژ کند. این دستگاه مزیت های بیشتری نیز نسبت به پد های شارژ فعلی خواهد داشت. یکی از آنها شارژ همزمان چند دستگاه در شعاع چند متری و با توان ۵ وات خواهد بود. این در حالی […]

فناوری جدید Air Charge شیائومی قادر است چندین گجت را به طور بیسیم و از فاصله چند متری شارژ کند. این دستگاه مزیت های بیشتری نیز نسبت به پد های شارژ فعلی خواهد داشت. یکی از آنها شارژ همزمان چند دستگاه در شعاع چند متری و با توان ۵ وات خواهد بود. این در حالی است که پد های شارژ کنونی با وجود بی سیم بودن کارایی چندانی ندارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری شارژ شیائومی قادر است بدون تماس فیزیکی و در شعاع چند متری گجت ها را با توان ۵ وات شارژ کند. طبق بیانیه شیائومی این فناوری با وجود موانع فیزیکی نیز به کار خود ادامه خواهد داد و به طور همزمان می تواند موبایل، تبلت، ساعت و مچ بند های هوشمند را شارژ کند. شیائومی اعلام کرده این فناوری می‌تواند یک اتاق را به فضای کاملاً بیسیم تبدیل کند که در آن کلیه اشیا هوشمند بدون نیاز به کابل شارژ می توانند انرژی خود را تامین کنند.

 در هر صورت این دستگاه در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه نخواهد شد. در این دستگاه از یک موقعیت یاب فضایی و مخابره انرژی استفاده شده که پیل شارژ ایزوله مخصوص شیائومی که با ۵ آنتن تداخل فاز در آن با قابلیت شناسایی مکان ثابت یا متحرک موبایل و با استفاده از آرایش کنترل فاز ۱۴۴ آنتن، میتواند امواج میلیمتری را به سمت دستگاه ارسال کند. در طرف دیگر نیز آرایشی از آنتن های مینیاتوری در دستگاه گیرنده قرار داده شده که با ارسال اطلاعات مکانی قادر است سیگنال موج میلیمتری را دریافت کرده و آن را به انرژی الکتریکی با کمک پیل شارژ و مدار رکتیفایر تبدیل کند.

این اولین باری نیست که شیائومی با معرفی یک فناوری شارژ بی سیم توانایی مهندسان خود را در این زمینه نشان داده است. برای عرضه این دستگاه در آینده نیاز به تعدادی از دستگاه های جدید خواهد بود که احتمالاً برنامه آن نیز از اهداف شیائومی محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال