طرح جدید شیائومی برای مدیریت لوازم خانگی هوشمند

شیائومی فناوری جدید به نام UWB را توسعه داده است که از طریق آن کاربران می توانند به راحتی و بدون نیاز به اینترنت و بلوتوث کلیه لوازم هوشمند در خانه را مدیریت کنند به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید شیائومی به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی تنها با […]

شیائومی فناوری جدید به نام UWB را توسعه داده است که از طریق آن کاربران می توانند به راحتی و بدون نیاز به اینترنت و بلوتوث کلیه لوازم هوشمند در خانه را مدیریت کنند

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید شیائومی به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی تنها با استفاده از گوشی موبایل تجهیزات هوشمند درون خانه را کنترل کند. در این فناوری نیازی به اینترنت و همچنین وای-فای نخواهد بود. بدین ترتیب کلیه کاربران بدون داشتن وای فای مشترک و یا مشکلاتی مانند تاخیر در اتصال به شبکه می توانند لوازم خانگی هوشمند را کنترل کنند. شیائومی با استفاده از این فناوری مشکلات بسیاری از کاربران را رفع کرده است. در این راهکار گوشی هوشمند مانند یک کنترل از راه دور سنتی عمل کرده و با استفاده از امواج مادون قرمز و فناوری UWB کلیه دیوایس های هوشمند در منزل را بدون هیچ مشکلی مدیریت خواهد کرد.

امواج رادیویی با پهنای باند در این فناوری استفاده خواهد شد که برد کوتاهی دارد. این پهنای باند از ۵۰۰ مگاهرتز آغاز میشود و تنها برای روتر ها و نمایشگرهای بی‌سیم استفاده شده و در نتیجه مشکلاتی را برای سایر مواجه ارتباطی ایجاد نخواهد کرد. در واقع فناوری UWB شیائومی عملکرد شبیه جی‌پی‌اس خواهد داشت که با دریافت موقعیت مکانی دستگاه های هوشمند، از آن برای کنترل آن ها استفاده خواهد کرد.

پهنای باند و همچنین امواج رادیویی مورد استفاده در این فناوری به خوبی می تواند ارتباط مناسبی با دستگاه‌های هوشمند برقرار کند. کاربر تنها با شناسایی موقعیت مکانی لوازم خانگی هوشمند از راه دور می تواند آنها را کنترل کند. البته این فناوری در حال حاضر به آنتن و تجهیزاتی نیاز خواهد داشت. اما انتظار می رود در آینده استفاده از این فناوری در گوشی های هوشمند و در بسیاری از لوازم خانگی هوشمند نیز به کار رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال