پتنت اخیر شیائومی تشخیص زلزله به کمک گوشی هوشمند را ممکن می‌کند

شیائومی پتنت جدیدی ثبت کرد که به نظر می‌رسد در آن قابلیت تشخیص زلزله نیز به کار رفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پتنت ثبت شده جدید شیائومی با شماره CN113406696A با قابلیت لرزه‌نگاری در گوشی‌های هوشمند است. در توضیحات این پتنت آمده است که تکنولوژی مورد نظر می تواند پس از دریافت […]

شیائومی پتنت جدیدی ثبت کرد که به نظر می‌رسد در آن قابلیت تشخیص زلزله نیز به کار رفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پتنت ثبت شده جدید شیائومی با شماره CN113406696A با قابلیت لرزه‌نگاری در گوشی‌های هوشمند است. در توضیحات این پتنت آمده است که تکنولوژی مورد نظر می تواند پس از دریافت داده های زمین لرزه آن را به مرکز لرزه نگاری معرفی شده ارسال کند. به نظر می رسد شیائومی این فناوری را با هدف پیشگیری از بلایای طبیعی عرضه خواهد کرد.

در این پتنت استانداردی برای حسگر لرزه نگاری مجازی در نظر گرفته شده است. به طوری که قادر است مناطق مربوط به فعالیت های لرزه ای را روی نقشه ثبت کند این داده ها پردازنده را قادر می سازد تا پس از چندین خوانش در آینده حتی زلزله های احتمالی را نیز پیش بینی کند.

 حسگر موجود نیز می‌تواند داده های مربوط به لرزه نگاری مجازی را ثبت کرده و آن را به مرکز لرزه نگاری ارسال کند.  همچنین این پتنت نشان می دهد در آینده گوشی های هوشمند شیائومی احتمالاً به سیستم هشدار زمین لرزه مجهز خواهد بود. کارکرد این سیستم چیزی شبیه به سیستم هشدار زمین لرزه MIUI است که در آن از الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال