لپ تاپ جدید کمپانی XMG از فناوری مایع اکسترنال برای خنک سازی استفاده می کند

لپ تاپ جدید Neo 15  مربوط به کمپانی XMG دارای فناوری خنک کننده مایع اکسترنال است که می تواند به خوبی دمای قطعات داخلی لپ تاپ را کاهش دهد. به گفته شرکت سازنده سیستم خنک کنندگی Qasis قادر است تا ۲۰ درجه سانتیگراد دمای پردازنده و پردازنده گرافیکی را کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار […]

لپ تاپ جدید Neo 15  مربوط به کمپانی XMG دارای فناوری خنک کننده مایع اکسترنال است که می تواند به خوبی دمای قطعات داخلی لپ تاپ را کاهش دهد. به گفته شرکت سازنده سیستم خنک کنندگی Qasis قادر است تا ۲۰ درجه سانتیگراد دمای پردازنده و پردازنده گرافیکی را کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از تامزهاردور در این لپ تاپ از خنک کننده مایع همانند آنچه که در رایانه‌های شخصی گیمینگ مورد استفاده قرار گرفته استفاده شده است. این لپ تاپ ۱۵ اینچی به نام XMG Neo 15  خنک کننده اکسترنال را به کار برده تا بتوانند در هنگام بازی‌های رایانه‌ای دمای کاهش یافته ای را تجربه کند. در این لپ‌تاپ از پردازنده اینتل Core i7 12700H  و کارت گرافیک انویدیا RTX 3000 استفاده شده است. نوع نمایشگر آن دارای نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و در آن ۶۴ گیگابایت رم داخلی و دو درایو SSD M.2 به کار رفته است.

مزیت اصلی لپ تاپ Neo15 استفاده از سیستم خنک کنندگی است. این سیستم یک رادیاتور، پمپ مخزن مایع و فن ۱۲۰ میلیمتری را شامل می شود. به گفته این شرکت XMG این سیستم خنک کنندگی توانایی کاهش دمای پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را تا ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد داشت.

 از طرفی فن موجود در آن صدایی بالاتر از ۳۸ دسیبل تولید نخواهد کرد. در قسمت انتهایی لپ تاپ علاوه بر ۲ نازل که توسط یک لولا به هم متصل می شوند. یک کانکتور برگشت پذیر دو در یک نیز وجود دارد. بنابراین مایع خنک کننده در ابتدا به پردازنده رسیده و سپس به پردازنده گرافیکی انتقال داده می شود. هرچند که حرکت این مایع در عملکرد آن تفاوت ایجاد نخواهد کرد.

 این سیستم برای خنک کنندگی نیاز دارد تا مخزن آن پر از مایع شود. برای اولین بار و استفاده از این سیستم نیاز است تا ۲۳۰ میلی لیتر مایع خنک کننده به این سیستم تزریق شود. کمپانی ایکس ام جی از مایع خنک کننده EK-CyroFuel Clear برای دستگاه استفاده کرده و میگوید بهتر است از آن به جای سیستم عامل لوله کشی استفاده شود. برای کنترل سیستم Qasis نیز می توان از بلوتوث استفاده کرد. به طوری که برخی تنظیمات مانند سرعت فن پمپ و نور RGG را کنترل کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال