یاهو برای بهبود نتایج جستجوی کاربران با گوگل قرارداد می‌بندد

روز گذشته شرکت یاهو طی قراردادی با گوگل، اعلام کرد که از این پس، جستجوی مطالب توسط کاربران در یاهو، نتایج بسیار بهتری را نسبت به گذشته به همراه خواهد داشت. پیشتر یاهو و مایکروسافت برای نمایش بهتر مطالب و مرتبط‌تر، با یکدیگر همکاری داشته و یاهو از قدرتی که موتور Bing دارد، در موتور جستجوی […]

روز گذشته شرکت یاهو طی قراردادی با گوگل، اعلام کرد که از این پس، جستجوی مطالب توسط کاربران در یاهو، نتایج بسیار بهتری را نسبت به گذشته به همراه خواهد داشت. پیشتر یاهو و مایکروسافت برای نمایش بهتر مطالب و مرتبط‌تر، با یکدیگر همکاری داشته و یاهو از قدرتی که موتور Bing دارد، در موتور جستجوی خود نیز استفاده کرده بود.

مدیران یاهو در بیانه‌ای، اذعان داشتند که همکاری مایکروسافت و یاهو همانند سابق باقی خواهد ماند و مایکروسافت یکی از قدرتمندترین شرکای تجاری یاهو محسوب می‌شود. حال گوگل نیز به این جمع پیوسته تا مطالبی که در موتور جستجوی یاهو نمایش داده می‌شود، کیفیت بالاتری نسبت به قبل داشته باشند. البته یاهو از تکنولوژی و الگوریتم‌های اختصاصی خود نیز در کنار سیستم تبلیغات، بهره خواهد برد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. هر چند، یاهو هیچ تضمینی نکرد که حضور Bing همانند گذشته خواهد بود یا نه.

از طرفی گوگل نیز قرار است درصدی از مبلغ دریافتی بابت تبلیغاتی که در گوشه و کنار موتور جستجوی یاهو و وب‌سایت اصلی قرار می‌گیرد، پرداخت نماید. این درصد نیز به موارد بسیار زیادی همچون کلیک کردن یا نکردن فرد مورد نظر از طریق موبایل و کامپیوتر و همچنین موقعیت جغرافیایی آن فرد بستگی دارد. یاهو نیز به ازای هر عکسی که توسط موتور جستجوی گوگل در یاهو نمایش داده شود، پولی به گوگل پرداخت خواهد نمود.

سال 2008 نیز یاهو و گوگل همکاری تبلیغاتی مشابهی را با یکدیگر منعقد کرده بودند که بنا به دستور وزارت دادگستری، این قرارداد به صورت کامل لغو شد. دلیل همکاری فعلی سه شرکت بزرگ دنیای موتورهای جستجو نیز احتمالا بالاتر رفتن قیمت تبلیغات و افزایش تعداد کاربران برای مشاهده‌ی این تبلیغات بوده است. در کنار این همکاری، یاهو اعلام کرده که تمامی برنامه‌های مربوط به تلیغات این شرکت، از این پس توسط BrightRoll انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال