در آینده دستگاه‎ها به امواج رادیویی بی‎سیم نیاز ندارند

ظاهرا هر دستگاهی که با اینترنت و یا دیگر دستگاه‎های هوشمند در ارتباط قرار دارد، مجهز به حداقل یک دریافت کننده‎ی امواج رادیویی بی‎سیم است. گرچه، استفاده از چنین تصمیمی اغلب اوقات با نکات منفی همراه است. این دریافت‎کننده‎ها انرژی زیادی مصرف می‎کنند که همواره در توافق با گجت‎های اینترنت اشیاء که ممکن است جای […]

ظاهرا هر دستگاهی که با اینترنت و یا دیگر دستگاه‎های هوشمند در ارتباط قرار دارد، مجهز به حداقل یک دریافت کننده‎ی امواج رادیویی بی‎سیم است. گرچه، استفاده از چنین تصمیمی اغلب اوقات با نکات منفی همراه است. این دریافت‎کننده‎ها انرژی زیادی مصرف می‎کنند که همواره در توافق با گجت‎های اینترنت اشیاء که ممکن است جای زیادی برای باتری نداشته باشند، قرار ندارد. شرکت تحقیقاتی دیزنی ممکن است برای این مشکل راه‎حلی در نظر گرفته باشد یعنی حذف کامل دریافت کننده‎های امواج رادیویی. این شیوه از گره‎های حسگری با مصرف انرژی بسیار کمی استفاده می‎کند تا امواج رادیویی عملا از هر گونه منبعی در پس‎زمینه منعکس شود، خواه می‎خواهد یک دکل برق از راه دور باشد یا گوشی که در جیب شما قرار دارد. تگ‎های RFID در حال‎حاضر از شیوه‎ی مشابهی استفاده می‎کنند، ولی استفاده از منابع بسیار بیشتر و چندین کانال باعث می‎شود محدوده‎ی به مراتب وسیع‎تری در اختیار افراد قرار گیرد به نحوی که در آزمایش‎ها، محققان به ارتباط‎های داده‎ای تا فواصل حداکثر 50 متر دست پیدا کرده‎اند.

طبیعتا این قابلیت در هر دستگاهی که مالک آن هستید، دیده نمی‎شود. به سیگنال‎های بی‎سیم دیگری نیز برای عملکرد این قابلیت نیاز خواهید داشت. این روش هم‎چنین استفاده از سخت‎افزار در مناطق دوردست را حذف می‎کند که در آن محل‎ها امواج رادیویی محیطی بسیار کم است یا اصلا به چشم نمی‎خورد. ابتکار دیزنی ممکن است در خانه‎های هوشمند و دیگر مکان‎هایی که استفاده‎ی زیادی از وسایل الکترونیکی می‎کنند مفید باشد. در حداقل چشم‎انداز ممکن، این تحقیق می‎تواند منجر به تولید دستگاه‎های باریکتر و شیک‎تری شود که به باتری‎های بزرگ نیاز ندارند. و در بهترین حالت، می‎تواند سبب تولید دستگاه‎های هوشمندی شود که حتی امکان ساخت آن‎ها در گذشته به علت پیش‎نیازهای انرژی یا اندازه امکان‎پذیر نبوده است. در نتیجه ممکن است هم‎چنین به زودی شاهد شکل‎گیری وسایل الکترونیکی بیشتری با قابلیت اتصال به اینترنت یا دستگاه‎های دیگر باشید که به صورت انحصاری یا ابتدا به استفاده از انرژی خورشیدی تکیه دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال