موس و کیبورد بی‌سیم رایانه شما مستعد هک شدن به منظور کنترل رایانه است

ارتباط بدون سیمی که میان ماوس و کیبورد و کامپیوتر شما وجود دارد نمی‌تواند آنقدرها هم که تصور می‌کنید خوب باشد چرا که در اطلاعات جدیدی که منتشر شده، نشانه‌هایی از امکان هک شدن و همچنین شکسته شدن سیستم رمزگذاری این دستگاه‌ها وجود دارد که به سبب آن، هکرها می‌توانند به سادگی کنترل کامپیوتر شما را […]

ارتباط بدون سیمی که میان ماوس و کیبورد و کامپیوتر شما وجود دارد نمی‌تواند آنقدرها هم که تصور می‌کنید خوب باشد چرا که در اطلاعات جدیدی که منتشر شده، نشانه‌هایی از امکان هک شدن و همچنین شکسته شدن سیستم رمزگذاری این دستگاه‌ها وجود دارد که به سبب آن، هکرها می‌توانند به سادگی کنترل کامپیوتر شما را به دست گیرند.

محققین مرکز امنیتی Bastille Networks در آزمایش‌های جدیدی که انجام داده‌اند، متوجه این موضوع شده‌اند که دستگاه‌های بی‌سیم شرکت‌های دِل، لنوو و لاجیتک که از بلوتوث استفاده نمی‌کنند، ارتباطات میان خود دستگاه و دانگلی که به کیس متصل می‌گردد را رمزگذاری نمی‌کنند و همین مورد امکان هک کردن دستگاه‌ها توسط این افراد را فراهم کرده است. این عمل که آنها آن را “Mousejack” می‌نامند، می‌تواند بسیار خطرناک باشد چرا که هکرها قادر هستند دستورات دلخواه خود را به منظور کنترل سیستم، از طریق دانگل، ارسال و اجرا نمایند.

چیزی که شاید کمی در این مورد نگران‌کننده نیز باشد این است که هکرها قادر هستند این کار را از فاصله‌ی 90 متری نیز انجام داده و پکت‌های آلوده‌ی خود را ارسال نمایند. به یاد داشته باشید که این پکت‌ها که حاوی کلیدها و کدهای بسیار زیادی هستند، فوق‌العاده خطرناک است و طبق گفته‌ی محققین، هر کدام از آنها می‌تواند در هر دقیقه، 1000 کلمه را بنویسد. همین تعداد کلمه برای نصب و راه‌اندازی یک سیستم بدافزاری به جهت به کنترل گرفتن سیستم شما در کمتر از 10 ثانیه کافیست و کاربران نیز هیچ‌گاه متوجه هک شدن دستگاه و سیستم خود نخواهند شد.

در حال حاضر محققین این شرکت در حال همکاری با سازندگانی همچون لاجیتک به منظور آپدیت کردن سیستم سخت‌افزاری دستگاه‌های آنها هستند، اما خبر بدی که در این مورد وجود دارد، این است که بیش از نیمی از ماوس‌ها و کیبوردهای بی‌سیم بازار امکان به‌روز شدن سیستم سخت‌افزاری خود را نداشته و هرگز نیز مشکلات امنیتی آنها برطرف نخواهد شد. و البته، سازندگان نیز هرگز به تعویض کردن آنها برای کاربران راضی نخواهند شد. به همین جهت به نظر می‌رسد که حالا بخش از عظیمی از ماوس‌ها و کبوردهای جهان هستند که در معرض هک شدن قرار داشته و کاربران باید مراقب آنها باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال