همکاری یوتیوب و پلت‎فرم دی‎دریم گوگل باعث بالا بردن کیفیت ویدئوهای VR می‎شود

در حالی‎که یوتیوب در تلاش بوده است محتویات ویدئویی واقعیت‎مجازی را نیز در پلت‎فرم خود لحاظ کند، آن‎ها به دنبال راه‎هایی نیز بوده‎اند تا تجر‎به‎ی مشاهده‎ی این ویدئوها واقع‎گرایانه‎تر باشد. بنابراین این شرکت روز 3 شنبه اعلام کرد که قصد همکاری با پلت‎فرم Daydream VR گوگل را دارد تا به دنبال آن کاربر با ویدئوهای […]

در حالی‎که یوتیوب در تلاش بوده است محتویات ویدئویی واقعیت‎مجازی را نیز در پلت‎فرم خود لحاظ کند، آن‎ها به دنبال راه‎هایی نیز بوده‎اند تا تجر‎به‎ی مشاهده‎ی این ویدئوها واقع‎گرایانه‎تر باشد. بنابراین این شرکت روز 3 شنبه اعلام کرد که قصد همکاری با پلت‎فرم Daydream VR گوگل را دارد تا به دنبال آن کاربر با ویدئوهای واقعیت‎مجازی به شکل درگیرکننده‎تری تعامل برقرار کند. براساس گفته‎ی یوتیوب، مطابقت دادن قدرت بینایی انسان نکته‎ی اصلی در ایجاد ویدئوهای واقع‎گرایانه‎ی 360 درجه است. به عبارتی ارائه‎ی ویدئوهایی که به ازای هر درجه از محتوای درگیرکننده 60 پیکسل داشته باشند.

یوتیوب اعلام می‎کند که قابلیت ارائه‎ی ویدئوهای با کیفیت VR بستگی به سرعت ارتباط اینترنت کاربر و دستگاه تحت استفاده‎ی او دارد. برای این‎که کاربران موبایل با ویدئوهای VR واقع‎گرایانه‎تری روبرو شوند، ویدئوی 360 درجه بایستی بر روی یک نمایشگر مستطیلی شکل تابانده شود. فرآیند استفاده شده equirectangular projection نامیده می‎شود ولی مشکلاتی به همراه آن به چشم می‎خورد. تصاویر با کیفیت بالاتر در پایین و بالای صفحه ظاهر می‎شوند، نقاطی که واقعا افراد اکثرا به آن‎ توجهی ندارند. بنابراین یوتیوب و Daydream در حال استفاده از فرآیند تاباندن تصویر به اسم  (Equi-angular Cubemap (EAC هستند که تصویر را در مرکز تصویر از نظر کیفیت بهبود می‎بخشد، یعنی محلی که اکثر افراد به آن توجه می‎کنند.

این دو پلت‎فرم ارزیابی را با استفاده از شیوه‎های مختلف تاباندن تصویر انجام داده و متوجه شدند که EAC راحتی بیشتری را برای چشمان کاربر به همراه دارد. کاربران اندروید در حال حاضر مزایای چنین چیزی را مشاهده می‎کنند. به زودی کاربران سیستم‎عامل iOS نیز قادر به استفاده از یوتیوب برای مشاهده‎ی ویدئوهای واقعیت‎مجازی بر روی کامپیوترهای شخصی خود خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال