تغییر اینترفیس یوتیوب برای PCها و اضافه شدن حالت Dark Mode

یوتیوب تغییر مهمی در طراحی اینترفیس وب‎سایت خود برای کامپیوترهای شخصی ایجاد کرده است. این تغییر پس از روز 2 شنبه یعنی جشن 12 سالگی این پلت‎فرم آنلاین استریم ویدئو، صورت گرفت. اینترفیس جدید کاربری یوتیوب از زبان طراحی متریال دیزاین گوگل استفاده می‎کند. به همین دلیل است که اینترفیس جدید به نسبت موارد قبلی […]

یوتیوب تغییر مهمی در طراحی اینترفیس وب‎سایت خود برای کامپیوترهای شخصی ایجاد کرده است. این تغییر پس از روز 2 شنبه یعنی جشن 12 سالگی این پلت‎فرم آنلاین استریم ویدئو، صورت گرفت. اینترفیس جدید کاربری یوتیوب از زبان طراحی متریال دیزاین گوگل استفاده می‎کند. به همین دلیل است که اینترفیس جدید به نسبت موارد قبلی شیک‎تر و ساده‎تر بوده و هم‎چنین در بین دستگاه‎ها از ثبات بیشتری برخوردار است.  برخی از قابلیت‎های جدید از جمله تم اختیاری تیره نیز اضافه شده‎اند.

گوگل هم‎چنین بهبودهایی در صفحات کانال‎های ویدئویی و جستجوی یوتیوب وارد کرده تا به دنبال آن بر محتوای ویدئویی تمرکز بیشتری شود. جدا از حالت اختیاری مذکور، هم‎چنین یک حالت سینمایی برای مشاهده‎ی ویدئوها در یک پلیر بزرگتر بدون استفاده از نمایش در حالت تمام صفحه وجود دارد.

تغییرات داخلی بارزی نیز صورت گرفته است که بسیاری از کاربران نسبت به آن آگاه نیستند ولی یقینا از مزیت‎های تاثیر آن به دنبال استفاده از یوتیوب در کامپیوترهای خود بهره خواهند برد. گوگل وب‎سایت استریم ویدئوی خود را با توجه به کتابخانه‎ی متن باز جاوا اسکریپتی به اسم Polymer ساخته است.

پلیمر این امکان را به توسعه‎دهندگان می‎دهد که بخش‎هایی از وب را با توانایی استفاده‎ی مجدد از آن، ایجاد کنند. مانوئل برونشتاین، نایب رئیس مدیر محصول یوتیوب در رابطه با پلیمر توضیح می‎دهد “پلیمر کمتر در خصوص یک قابلیت خاص بوده و بیشتر در رابطه با شتاب دادن به چیزهایی است که به بازار می‎توانند آورده شوند. Polymer به ما اجازه می‎دهد مسائل مختلف را بررسی و سپس کارهای بیشتری را انجام دهیم.”

Dark Theme یکی از گزینه‎هایی محسوب می‎شود که احتمالا توسط پلیمر ساخته شده است. کاربر حالا توسط یک تاگل سریع می‎تواند آن را فعال کند. این حالت مشاهده یک تجربه‎ی مشاهده‎ی راحت‎تر به هنگام مشاهده‎ی ویدئوها در شب، زمانی که چراغ‎ها خاموش است، فراهم می‎کند.

گوگل قصد دارد قبل از این‎که این قابلیت را در دیگر پلت‎فرم‎ها استفاده کند، شاهد عملکرد آن در محیط تحت وب باشد. بدون شک کاربران موبایل خواهان استفاده از آن در دستگاه‎های همراه خود هستند.

تغییر مهم دیگر صفحه‎ی هوم یوتیوب است که حالا پایانی ندارد. حالا لیست بی‎پایانی از ویدئوهای پیشنهادی دیده می‎شود تا کاربر دیگر با محدودیت محتوای پیشنهادی روبرو نشود. این لیست هم‎چنین پیشنهاداتی برای هم ویدئوهایی که ممکن است به آن‎ها علاقه‎مند باشید دارد و هم‎ کانال‎هایی که ممکن است بخواهید مشترک آن‎ها شوید.

تجربه‎ی کاربری جدید یوتیوب برای کاربران کامپیوترهای شخصی هنوز در اختیار تمامی کاربران گذاشته نشده است. کاربران حالا می‎تواند با رفتن به آدرس youtube.com/new در این تجربه‎ی جدید سهیم شود. گوگل با این اقدام خود انگار درپوشی بر روی تعداد افرادی که حق بررسی اینترفیس جدید را دارند، قرار داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال