یوتیوب از ویدئوهای 360درجه پشتیبانی می‌کند

سرویس اشتراک ویدئوی بی‌مانند یوتیوب را، که از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ گوگل است، شاید کمتر کسی باشد که نمی‌شناسد. ظاهرا در راستای ارتقای قابلیت‌های این سرویس، قرار است یوتیوب از این پس ویدئوهای 360درجه را هم پشتیبانی کند. گوگل قبل از این در ماه ژانویه اعلام کرده بود که طی هفته‌های آینده ، این قابلیت […]

سرویس اشتراک ویدئوی بی‌مانند یوتیوب را، که از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ گوگل است، شاید کمتر کسی باشد که نمی‌شناسد. ظاهرا در راستای ارتقای قابلیت‌های این سرویس، قرار است یوتیوب از این پس ویدئوهای 360درجه را هم پشتیبانی کند.

گوگل قبل از این در ماه ژانویه اعلام کرده بود که طی هفته‌های آینده ، این قابلیت اضافه خواهد شد، و حالا با دیدن ویدئوهایی از این نوع در این سرویس، اضافه شدن این قابلیت را می‌توان مشاهده کرد.

ویدئوهای 360 درجه توسط دوربین‌هایی مانند Ricoh teta و Bublcam فیلم‌برداری می‌شوند و کاربران می‌تواند آنها رو روی وب‌سایت یا توسط اپلیکیشن یوتیوب روی اسمارت‌فون خود به راحتی تماشا کنند.

آپلودکننده‌ها و علاقه‌مندان به این نوع تصویر‌بردای می‌توانند جزئیات فنی این فرمت را در سرویس گیت‌هاب دنبال کنند و از چندوچون آن مطلع شوند.

یوتیوب به دنبال این است ، تا روشی را ابداع کند که حین آپلود، ویدئوهای 360درجه تشخیص داده شوند. در حال حاضر برای آپلود این ویدئوها نیاز است که کاربر ابرداده (MetaData) خاصی را اضافه کند تا یوتیوب متوجه 360 درجه بودن ویدئو بشود.

گوگل نوید این را داده که از این فرمت در سرویس استریت ویو خود پشتیبانی کند. برای تماش این ویدئوها نیاز یه هدست واقعیت مجازی نیست، فقط کافی است در مرورگر کروم آنها را اسکرول کرده و مشاهده کنید. همچنین در گوشی‌های اندرویدی با چرخاندن گوشی می‌توان زوایای مختلف ویدئو را نیز تماشا کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال