یوتیوب تبلیغات 30 ثانیه‌ای unskippable را حذف می‌کند

اگر در چند سال اخیر یکی از کاربران همیشگی یوتیوب بوده‎ باشید، یقینا می‎دانید حجم تغییراتی که در این پلت‎فرم صورت گرفته بسیار بوده است. به نظر می‎رسد تمام کارهایی که شرکت گوگل در یوتیوب انجام داده است، در راستای یک هدف باشند؛ یعنی قرار دادن این پلت‎فرم ویدئویی در قالب یک فراهم‎کننده‎ی محبوب و مشهور […]

اگر در چند سال اخیر یکی از کاربران همیشگی یوتیوب بوده‎ باشید، یقینا می‎دانید حجم تغییراتی که در این پلت‎فرم صورت گرفته بسیار بوده است. به نظر می‎رسد تمام کارهایی که شرکت گوگل در یوتیوب انجام داده است، در راستای یک هدف باشند؛ یعنی قرار دادن این پلت‎فرم ویدئویی در قالب یک فراهم‎کننده‎ی محبوب و مشهور محتوا، یعنی رسانه‎ای متفاوت با تلویزیون و سپس درآمدزایی از تبلیغات با توجه به همین هدف.

در حال حاضر صحبت‎های زیادی در رابطه با سیاست‎های جدید یوتیوب شده است و قسمتی از جوامع فناوری دایما نگرانی خود را ابراز داشته‎اند. ولی، بدون این‎که بخواهیم جزئیات بیشتری را مطرح کنیم باید بگوییم که این روزها محتویات خوب در این پلت‎فرم با کمک عناصر طراحی طولانی‎تر می‎شوند تا زمان‎های بازدید افزایش پیدا کند و اغلب اوقات شرکت‎های بزرگ این استراتژی را در پیش می‎گیرند تا افرادی که مخاطب کمی دارند.

افزایش طول ویدئو به معنای فرمت‎های بیشتر تبلیغاتی و به طور کلی جایگاه‎های بیشتر تبلیغات است. کاربران موبایل به نظر می‎رسد که بیشترین حجم سوژه برای بازاریابان را تشکیل می‎دهند به نحوی که در این بین تبلیغات ” unskippable” (تبلیغاتی که امکان رد کردن آن‎ها وجود ندارد) به خصوص تبلیغات 30 ثانیه‎ای، بیشتر آزاردهنده هستند. ظاهرا گوگل متوجه‎ی عصبانیت رو به رشد کاربران شده و اعلام کرده است که قصد دارد این فرمت تبلیغاتی 30 ثانیه‎ای را که کاربر مجبور به مشاهده‎ی آن است را حذف کند.

این شرکت اظهار داشته است “ما تصمیم گرفتیم از سال 2018 به پشتیبانی از تبلیغات غیرقابل رد کردن 30 ثانیه‎ای پایان دهیم”.

2018 دقیقا تاریخی نیست که آن را واکنش‎دهی سریع بدانیم. با این وجود، در دفاع از گوگل باید گفت، این شرکت در حال مدیریت محتوا و فروش و پخش تبلیغات در چنین مقیاس وسیعی است و چنین تغییر فرمت بارزی نیاز به زمان زیادی دارد و سیاست‎ها و همکاری‎های بسیاری باید تغییر داده شوند. باید توجه داشت که بازاریابان از این خبر زیاد خوشحال نمی‎شوند.

خوشبختانه، به نظر می‌رسد که گوگل از گذشته درس گرفته است و سعی دارد مسیر رسانه‎ی تلویزیون را در پیش نگیرد. البته باید توجه کنید که این اقدام گوگل بسیار با خطر همراه است چون از طرف دیگر فیس‎بوک یکی از رقبای اصلی این شرکت در قلمروی ویدئوهای آنلاین به چشم می‎خورد. با این‎حال، ادامه دادن روند چسباندن کورکورانه‎ای تبلیغات بر روی محتویات؛ تکراری و به شکل مصنوعی طولانی‎تر شده واقعا راهی مایوس‎کننده برای از بین بردن حیات یکی از بزرگترین جوامع خلاق دنیای اینترنت است.

هدف قراردادن صحیح بیننده و مدیریت به نظر می‎رسد در این‎جا مهم‎ترین نکاتی باشند که گوگل می‎بایست در نظر بگیرد. گوگل قصد دارد در آینده بیشتر به فرمت تبلیغات 6 ثانیه‎ای غیرقابل رد کردن و هم‎چنین سیستم تبلیغاتی TrueView خود تمرکز کند. این سیستم برای هم کاربر نهایی و هم تبلیغ‎کننده انعطاف‎پذیری‎های بی‎نظیری به همراه دارد. این سیستم باعث می‎شود کاربر یا بازاریاب بتوانند از بین گزینه‎ی نشان دادن تبلیغات در حین پخش ویدئو و یا مشاهده‎ی تبلیغات پیشنهاد شده انتخاب کنند. هر دو گزینه باعث می‎شود که کاربران به شکل هدف‎مند‎تری تحت توجه قرار گیرند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال