یوتیوب در راستای کاهش فشار بر اینترنت نمایش ویدئوها با کیفیت SD را آغاز کرده است

یوتیوب اعلام کرده کلیه ویدئوهای خود را با کیفیت استاندارد برای کاربران نمایش خواهد داد. این شرکت برای کاهش فشار شدید بر اینترنت در روزهای قرنطینه و تنها برای 30 روز انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا وبه نقل از Gizmodo، فشار اینترنت بر روی زیرساخت های شبکه باعث شده […]

یوتیوب اعلام کرده کلیه ویدئوهای خود را با کیفیت استاندارد برای کاربران نمایش خواهد داد. این شرکت برای کاهش فشار شدید بر اینترنت در روزهای قرنطینه و تنها برای 30 روز انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا وبه نقل از Gizmodo، فشار اینترنت بر روی زیرساخت های شبکه باعث شده تا مدیران یوتیوب تصمیم بگیرند تا کیفیت ویدئوهای این شرکت را از حالت HD خارج کرده و تا مدت 30 روز بر روی SD قرار دهند. البته کاربران در صورت نارضایتی می توانند دوباره به صورت دستی تنظیمات را به حالت قبل برگردانند.

یکی از مدیران گوگل در مورد کارکرد این شرکت در زمان شیوع کووید 19 و ایام قرنطینه می گوید: یوتیوب در راستای ایفای نقش خود برای کاهش فشار اینترنت تلاش دارد تا با دولت ها و اپراتورهای شبکه همکاری کنیم. در ابتدا کاهش کیفیت ویدئوها تنها برای کاربران اروپایی برنامه ریزی شده بود اما اکنون این تصمیم را برای کل دنیا اجرایی خواهیم کرد.

در هفته گذشته نیز نتفلیکس بای کاهش استریم های ویدئو و در عین حال ارائه یک کیفیت مناسب به کاربر توانست تا 25 درصد از ترافیک این سرویس در کشورهای اروپایی را کاهش دهد. این شرکت هنوز تصمیمی برای کاهش کیفیت ویدئو در ایالات متحده نگرفته است. سرویس دهندگان دیگر ویدئو مانند Hulu، دیزنی پلاس و آمازون پرایم ویدیو نیز تاکنون واکنشی در مورد اقدامات نتفلیکس و یوتیوب انجام نداده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال