ماهواره‌های ایرانی ظفر 1 و 2 آماده قرارگیری در مدار؛ پیام مردم با ظفر مخابره خواهد شد

امروز دو ماهواره ایرانی ظفر 1و2 در دانشگاه علم و صنعت بطور کامل رونمایی شده و در اختیار وزارت ارتباطات قرار خواهد گرفت. در این وزارت خانه اقدامات نهایی برای قرار گیری آنها در مدار نهایی انجام خواهد شد. مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایراندر توئیت جدید خود از ویژگی های این ماهواره گفته ودر […]

امروز دو ماهواره ایرانی ظفر 1و2 در دانشگاه علم و صنعت بطور کامل رونمایی شده و در اختیار وزارت ارتباطات قرار خواهد گرفت. در این وزارت خانه اقدامات نهایی برای قرار گیری آنها در مدار نهایی انجام خواهد شد. مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایراندر توئیت جدید خود از ویژگی های این ماهواره گفته ودر ضمن خاطرنشان کرد که ماموریت این ماهواره تصویربرداری به صورت آنلاین و ذخیره‌ی اطلاعات، ارسال پیام و ارتباط صوتی یک طرفه بین دو کاربر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، ماهواره ظفر قرار است در فاصله 530 کیلومتری زمین و در یک مدار دایره ای با وزن 113 کیلوگرم قرار گیرد. مدت زمان گردش آن حدود 94 دقیقه طول خواهد کشید و زمانبندی عملکرد آن برای یکسال و نیم در نظر گرفته شده است.

از مهمترین عملکرد این ماهواره در این یکسال و نیم میتوان به تهیه  نقشه‌های کاربری اراضی جدید در مقیاس ملی، به‌روزسانی و ارزیابی توسعه‌ی شهری در مقیاس ملی، به‌روزرسانی مرز زمین های کشاورزی در مقیاس ملی، به‌روزرسانی و پایش تغییرات در مراتع طبیعی و جنگلی در مقیاس ملی، به‌روزرسانی نقشه‌های قطعه بندی و پایش تغییرات دریاچه‌های دائمی و فصلی در مقیاس ملی و بهبود در پایش مرز ساحلی و شناسایی مناطق تخریب شده بعد از بحران نام برد.

این ماهواره شامل سه محموله تحقیقاتی تشعشعات فضایی، ذخیره و ارسال (S&F) و تصویربرداری خواهد بود. محموله تحقیقاتی تشعشعات فضایی میزان پرتوهای کیهانی دریافتی از فضا و دوز یونیزه کننده آن و تاثیر این دوز بر تراشه های نیمه هادی را اندازه کیری خواهد کرد. محموله (S&F) جهت افزایش ارسال پیام، برقراری ارتباط صوتی بین دو کاربر و امکان پخش همگانی خواهد بود. این ماهواره همچنین تصویربرداری پانکروماتیک را به فاصله هر 25 و 50 متر انجام خواهد داد.

آذری جهرمی نیز در توئیت خود اعلام کرد که این ماهواره قرار است یک پیام همگانی را ارسال کند. مردم میتوانند پیام پشنهادی را از طریق شبکه های اجتماعی به وی انتقال دهند.

ماهواره‌های ایرانی ظفر 1 و 2 آماده قرارگیری در مدار

ماهواره‌های ایرانی ظفر 1 و 2 آماده قرارگیری در مدار

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال