آغاز ساخت طویل‌ترین پل نامتقارن جهان در چین تایپه با نام Danjiang

شرکت مهندسی و معماری Zaha Hadid Architects (به اختصار ZHA) به خاطر طراحی پل Danjiang بر روی دهانه‌ی رود Tamsui در کشور تایوان، موفق به کسب دریافت جایزه‌ی بین‌المللی بهترین طراحی شد. این پل که طویل‌ترین پل نامتقارن در جهان به حساب می‌آید، قرار است به کمک کابل‌ها سرپا نگاه داشته شود و با همکاری چندین شرکت […]

شرکت مهندسی و معماری Zaha Hadid Architects (به اختصار ZHA) به خاطر طراحی پل Danjiang بر روی دهانه‌ی رود Tamsui در کشور تایوان، موفق به کسب دریافت جایزه‌ی بین‌المللی بهترین طراحی شد. این پل که طویل‌ترین پل نامتقارن در جهان به حساب می‌آید، قرار است به کمک کابل‌ها سرپا نگاه داشته شود و با همکاری چندین شرکت معتبر دیگر، به زودی ساخت آن آغاز می‌شود.

هدف اصلی ساخت این پل 920 متری، کاهش ترافیک خیابان‌های متراکم چین تایپه و همچنین ایجاد دسترسی بهتر میان مناطق مختلف این کشور، بوده و در عین حال، دسترسی به بندرگاه چین تایپه را نیز آسان‌تر خواهد کرد. طراحی این پل نیز به شکل قابل توجهی نامتقارن بوده و قرار است تنها به وسیله‌ی یک دیرک، سر پا بماند. البته طراحی بسیار هوشمندانه این پل باعث می‌شود تا صورت بارش باران، آب بی‌جهت باعث ایجاد ترافیک و اختلال در عملکرد پل نشود. همچنین امکان مشاهده‌ی غروب خورشید برای اهالی محلی همچون گشته باقی خواهد ماند، موضوع مهمی که برای بسیاری از افراد و توریست‌ها باعث نگرانی شده بود.

zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-12@2x

طبق گفته‌های مهندسین ZHA، دیرک قرار گرفته در این پل سعی شده تا حد ممکن باریک و بلند ساخته و در بهترین وضعیت خود از لحاظ عملکرد قرار بگیرد. همچنین طراحی خاص این دیرک، نه تنها در حرکت قایق‌ها و کشتی‌های مختلف مانعی ایجاد نمی‌کند، بلکه تا حد ممکن، چشم‌انداز معروف غروب خورشید در مناطق خاص چین تایپه را نیز به حالت قبل گذاشته و مردم را از تماشای این پدیده زیبا، محروم نخواهد ساخت.

البته این تمام موضوع نیست و یکی دیگر از فواید قابل توجه باریک و بلند بودن این دیرک، به حداقل رسیدن اختلال در اکوسیستم و محیط داخلی آب می‌باشد، موضوعی که باید این روزها واقعا به آن توجه کرد.

در حال حاضر، شرکت ZHA با همکاری شرکت‌های Leonhardt، Andrä & Partner و Sinotech Engineering Consultants کار ساخت این پل را آغاز کرده و هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد بودجه مصرفی و زمان به اتمام رسیدن ساخت پل (و یا حتی بهره‌برداری آن) مشخص نشده است.

در ادامه می‌توانید تصاویر مختلفی از آنچه قرار است توسط مهندسین ZHA ساخته شود را مشاهده نمایید:

zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-4zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-5zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-9zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-8zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-6zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-11zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-10zaha-hadid-architects-danjiang-bridge-1

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال