کارت گرافیک TITAN-X با خنک‌کننده‌ی آبی توسط ZOTAC معرفی شد

پس از اینکه شرکت انویدیا قصد داشت تا از معرفی نسخه‌ی غیر مرجع کارت گرافیک TITAN-X توسط سایر شرکت‌ها جلوگیری کند، این موضوع تنها تا مدت زمان کوتاهی توسط شرکت‌های دیگر رعایت شد و به نظر می‌رسد که خود انویدیا به عرضه‌ی نسخه‌ی غیر مرجع از این کارت رضایت داده است. اما شاید یکی از دلایل […]

پس از اینکه شرکت انویدیا قصد داشت تا از معرفی نسخه‌ی غیر مرجع کارت گرافیک TITAN-X توسط سایر شرکت‌ها جلوگیری کند، این موضوع تنها تا مدت زمان کوتاهی توسط شرکت‌های دیگر رعایت شد و به نظر می‌رسد که خود انویدیا به عرضه‌ی نسخه‌ی غیر مرجع از این کارت رضایت داده است. اما شاید یکی از دلایل اصلی این موضوع، در راه بودن کارت گرافیک GTX 980ti باشد.

همانطور که می‌دانید این کارت گرافیک جدید که هنوز معرفی نشده، به اندازه‌ای قدرتمند می‌باشد که بخواهد از فروش بالای TITAN-X جلوگیری کند و به همین دلیل، حالا شاهد معرفی اولین نسخه‌ی غیر مرجع از این کارت هستیم. از سوی دیگر، شایعه شده که کارت گرافیک جدید AMD نیز با معماری “Fiji XT”، قدرت فوق‌العاده بالایی داشته و حتی پرچم‌دار انویدیا را نیز شکست می‌دهد. همین موارد سبب شده‌اند تا شاهد معرفی کارت گرافیک جدید TITAN-X ArcticStorm از سوی کمپانی مطرح ZOTAC باشیم.

اما این محصول جدید همراه با یک خنک‌کننده‌ی آبی و یک خنک‌کننده‌ی هوایی عرضه می‌شود که می‌تواند با داشتن کلاک‌های بسیار بالاتر نسبت به نسخه‌ی مرجع، با پایین‌ترین دمای ممکن کار کند. اینکه این کارت با چه خنک‌کننده‌ای کار کند نیز به کاربر بستگی دارد. فن‌های سه‌گانه به کار رفته در این کارت، از نوع IceStorm هستند که نظیر این فن‌ها را تنها می‌توان در محصولات سری AMP! Omega مشاهده نمود. دمای این کارت گرافیک نیز زمانی که به 65 درجه‌ برسد، به صورت خودکار از خنک‌کننده‌ی آبی آن استفاده می‌شود. در واقع، سیستم خنک‌کننده‌ این کارت به قدری توانمند می‌باشد که بتواند چنین ساخته‌ی 12 گیگابایتی را در هر شرایطی خنک نگاه دارد!

سرعت هسته‌ی این کارت گرافیک نیز به صورت کارخانه‌ای بر روی 1026 مگاهرتز قرار گرفته که در حالت بوست، کلاک آن به 1114 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند (این کلاک‌ها در مقایسه با نسخه‌ی مرجع، 1000/1086 مگاهرتز هستند) و سرعت موثر حافظه‌ی آن نیز 7 گیگاهرتز می‌باشد.

هنوز زمان عرضه‌ و قیمت این کارت گرافیک مشخص نشده اما ZOTAC اعلام کرده که در نمایشگاه Computex 2015، به صورت کامل کارت گرافیک TITAN-X ArcticStorm را معرفی خواهد نمود و به زودی نیز آن را به صورت جهانی، عرضه خواهد کرد. در ادامه نیز می‌توانید تصاویر بیشتری را از این کارت مشاهده نمایید:

ZOTAC Unveils the GeForce GTX TITAN-X ArcticStorm Edition 2 ZOTAC Unveils the GeForce GTX TITAN-X ArcticStorm Edition 3 ZOTAC Unveils the GeForce GTX TITAN-X ArcticStorm Edition 4 ZOTAC Unveils the GeForce GTX TITAN-X ArcticStorm Edition 5

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال