اولین گوشی هوشمند با سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه از سوی ZTE معرفی شد

شرکت‎های ال‎جی و هوآوی پرچم‎دارهای جدید خود را در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کردند و بدون شک LG G6 ستاره‎ی این مراسم در اسپانیا است. نوکیا نیز چندین گوشی جدید برای معرفی دارد و در این بین شرکت کره‎ای دیگر یعنی سامسونگ پرچم‎دارهای خود یعنی Galaxy S8 و Galaxy S8+ را معرفی نکرده و […]

شرکت‎های ال‎جی و هوآوی پرچم‎دارهای جدید خود را در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کردند و بدون شک LG G6 ستاره‎ی این مراسم در اسپانیا است. نوکیا نیز چندین گوشی جدید برای معرفی دارد و در این بین شرکت کره‎ای دیگر یعنی سامسونگ پرچم‎دارهای خود یعنی Galaxy S8 و Galaxy S8+ را معرفی نکرده و به جای آن تبلت قدرتمند Galaxy Tab S3 را به نمایش می‎گذارد.

ولی در بین تمامی این دستگاه‎های جدید و هیجان‎انگیز شرکت ZTE نیزگام بزرگی برداشته و گوشی جدید خود به اسم ZTE Gigabit Phone را معرفی کرده، گوشی که قادر به دست‎یابی به سرعت دانلود 1 گیگابیت در ثانیه است. این شرکت گوشی Gigabit Phone را یک گوشی‎هوشمند “با نگاه به آینده” می‎نامد که اگر بخواهیم به زبان ساده‎تر بگوییم “گوشی مفهومی است که واقعا هرگز فروخته نخواهد شد.” در نتیجه نباید انتظار ورود این گوشی را به بازار داشته باشیم و هدف به نمایش گذاشتن شبکه‎های ارتباطی 5G و سرعت‎های دانلود و آپلود فوق‎العاده سریع بوده است که شبکه‎های 5G با خود به همراه می‎آورند. توجه داشته باشید که این آینده بسیار نزدیک است چون شرکت آمریکایی ورایزون قصد دارد امسال در یک طرح آزمایشی شبکه‎های 5G خود را در 11 بازار متفاوت برپا کند.

ZTE Gigabit Phone مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835 کوالکام است که ZTE Gigabit Phone مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835 کوالکام است که داخل آن یک مودم Snapdragon X16 LTE ادغام شده است. این راه‎حل باعث ترکیب تجمع حامل بی‎سیم (wireless carrier aggregation) با فناوری آنتن 4×4 MIMO و مدولاسیون 256-QAM می‎شود تا سرعت دانلود حداکثر 1 گیگابیت در ثانیه به دست آورده شود. باید توجه داشته باشید این سرعت‎ها در حد تئوری نیست و افرادی که در کنگره جهانی موبایل شرکت دارند در یک دموی زنده می‎توانند عملکرد این گوشی را در مدیریت دانلودهایی با سرعت گیگابیت مشاهده کنند.

یکی از سخنگویان شرکت ZTE اعلام کرده است “ما بسیار هیجان‎زده هستیم که اولین گوشی‎هوشمند جهان که قادر به دانلود با سرعت حداکثر 1 گیگابیت در ثانیه هستیم را معرفی کنیم. با این دستگاه جدید، شیوه‎ی ارتباط برقرار کردن افراد با یکدیگر برای همیشه تغییر پیدا خواهد کرد. تمرکز بر فناوری‎های 5G یکی از اولویت‎های اصلی توسعه‎ی جهانی ZTE خواهد بود. ZTE بسیار خوشحال خواهد شد که قدرت فناوری و تجربه‎ی خود در بحث شبکه‎های 5G را برای همکاری با دولت و شرکای تجاری وسعت دهد، به کار بگیرید و در رابطه با سهولت استفاده از دستاوردهای 5G در سال‎های آینده به مذاکره بنشیند.”

جواب سوالی مبنی بر این‎که ZTE Gigabit Phone یک گوشی “واقعا” 5G است اندکی نامشخص است. ZTE این گوشی را “پیش از 5G” می‎نامد که دارای فناوری‎هایی است که کمک خواهد کرد شکاف حاصل از انتقال حاملین از شبکه‎های 4G به 5G با سرعت بیشتری پوشانده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال