شرکت ZTE آزمایشات اولیه ارائه 6G در چین را پشت سر گذاشت

بسیاری از کشورها توسعه فناوری 6G را در حالی آغاز می کنند که هنوز 5G در روزهای اولیه خود قرار دارد. البته شرکت های چینی در این زمینه جلوتر از بقیه عمل می کنند. اخیرا وزارت صنعت و فناوری چین با همکاری شرکت ZTE آزمایشات مربوط به راه اندازی فناوری مربوط به 6G را آغاز […]

بسیاری از کشورها توسعه فناوری 6G را در حالی آغاز می کنند که هنوز 5G در روزهای اولیه خود قرار دارد. البته شرکت های چینی در این زمینه جلوتر از بقیه عمل می کنند. اخیرا وزارت صنعت و فناوری چین با همکاری شرکت ZTE آزمایشات مربوط به راه اندازی فناوری مربوط به 6G را آغاز کردند. در این بین شرکت های غربی نیز همکاری خود را با اریکسون و نوکیا در این زمینه شروع می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از گیزچاینا، آزمایشات لازم برای خلق فناوری 6G در چین با کمک برخی ابزارها و نیروهای شرکت ZTE انجام گرفت.

این آزمایشات شامل انجام نمونه مفهومی شبکه خودمختار توزیع شده و شبکه توان رایانشی 6G ، فناوری تراهرتز و نمونه مفهومی فناوری فراسطح هوشمند بوده است. گزارش منتشر شده نشان می دهد آزمایشات با موفقیت انجام شد.

با وجود فاصله زیاد تا ارائه فناوری 6G در جهان، چین قصد دارد آزمایشات مربوط به این فناوری را زودتر از بقیه آغاز کند. البته ایالات متحده و اروپا نیز در مرحله سرمایه گذاری در این حوزه قرار دارند و به جای شرکت های چینی مانند هواوی و ZTE با دیگر شرکت ها نظیر نوکیا و اریکسون قرارداد همکاری امضا کرده اند.

گزارشی نیز در این مورد منتشر شد که نشان می دهد اریکسون برای آزمایش این فناوری در بریتانیا میلیون ها پوند هزینه خواهد کرد. بطوری طی ده سال بتواند این فناوری را تکمیل کرده و تا سال ۲۰۳۰ آن را بصورت تجاری عرضه کند. فناوری 6G می تواند نسبت به حداکثر سرعت 5G یعنی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه صد برابر سریعتر باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال