ZTE: هواوی در طراحی نکسوس 6P از الگوی ما کپی کرده است

گوگل چند روز پیش از آخرین‌ پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند سری نکسوس خود، نکسوس 6P که ساخته دستان شرکت چینی‌تبار هواوی است، رونمایی کرد. گوشی‌هوشمند زیبایی که لباس فلز بر تن داشته و دوربین اصلی دستگاه در قاب پشتی آن به‌صورت چشم‌نوازی جا خوش کرده است. در حالی که به نظر می‌رسد اکثر طرفداران گوگل و […]

گوگل چند روز پیش از آخرین‌ پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند سری نکسوس خود، نکسوس 6P که ساخته دستان شرکت چینی‌تبار هواوی است، رونمایی کرد. گوشی‌هوشمند زیبایی که لباس فلز بر تن داشته و دوربین اصلی دستگاه در قاب پشتی آن به‌صورت چشم‌نوازی جا خوش کرده است. در حالی که به نظر می‌رسد اکثر طرفداران گوگل و گوشی‌های نکسوس این شرکت، از این پرچم‌دار رضایت داشته باشند، ظاهراً شرکت ZTE از این قاعده مستثنا بوده و از عرضه آن خوشحال نیست.

اخیراً Lu Qian Hao، مدیر بخش بازاریابی ZTE، در صفحه شخصی‌اش در سایت Weibo مطلبی منتشر کرده که در آن عنوان شده هواوی یک از طراحی‌های ZTE را کپی کرده است. بر اساس این نوشته، هواوی طرح ZTE Athena را که سال 2013 عرضه شده و پس از آن با عنوان ZTE Grand S در سراسر دنیا شناخته شد را استفاده کرده است.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، ممکن است در نگاه اول نتوانید ZTE Grand S (سمت چپ) را از هواوی نکسوس 6P (سمت راست) تشخیص داده و متمایز کنید.

آن‌گونه که به نظر می‌رسد، ZTE آن‌چنان هم از این کار هواوی آزرده‌خاطر و ناراحت نیست که بخواهد این شرکت را مجبور به عذرخواهی کرده یا بخواهد آن‌ها را به دادگاه بکشاند. دست‌کم از نحوه بیان مطلب ZTE این نکته را تنها می‌توان استنباط کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال