زاکربرگ از تغییر نام فیسبوک به متا خبر داد

مارک زاکربرگ به عنوان موسس و مدیرعامل فیسبوک در رویداد اخیر این شرکت به نام Connect اعلام کرد از این پس فیسبوک به نام متا معرفی خواهد شد. در مراسم ری برند بزرگ فیسبوک گفته شده است که نام جدید این شرکت نشان دهنده ماهیت آینده این کمپانی نیز خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار […]

مارک زاکربرگ به عنوان موسس و مدیرعامل فیسبوک در رویداد اخیر این شرکت به نام Connect اعلام کرد از این پس فیسبوک به نام متا معرفی خواهد شد. در مراسم ری برند بزرگ فیسبوک گفته شده است که نام جدید این شرکت نشان دهنده ماهیت آینده این کمپانی نیز خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ پس از اعلام تغییر نام فیسبوک به متا اعلام کرد عمل تغییر نام شرکت در تغییر نام، نشانی از حضور آن در دنیایی فراتر از شبکه‌های اجتماعی نیز خواهد بود. نام متا نیز از متاورس انتخاب شده که می تواند نشان دهنده یک دنیای مجازی از کار و بازی به حساب بیاید.

زاکربرگ در این مراسم و در ری برند فیسبوک گفته است با اینکه شرکت ما تنها به عنوان یک شبکه اجتماعی در نظر گرفته می‌شود اما در اصل ما شرکت فناوری محسوب می شویم که توانستیم ارتباط بین مردم را برقرار کنیم. اما متاورس مرز بعدی این شرکت و در جایگاه آغاز فعالیت آن در شبکه های اجتماعی خواهد بود.

پیش از این در خبرهای مختلفی از تغییر نام این کمپانی گزارش‌هایی منتشر شده بود. این شرکت با تمرکز روی متاورس سرمایه ۱۰ میلیارد دلاری را برای فعالیت در حوزه واقعیت مجازی و افزوده نیز آغاز کرد. اکنون فیسبوک به دنبال استخدام ۱۰ هزار نیروی جدید است تا روی چنین پروژه هایی کار کند. پس از اعلام خبر مربوط به تغییر نام شرکت سهام این کمپانی نیز رشد ۳ درصدی داشته است.

زاکربرگ پیش از این در پستی اعلام کرده بود با وجود تغییر نام در این کمپانی ساختار آن تغییری نخواهد کرد. بسیاری این تغییر نام را شبیه ری‌برند گوگل در سال ۲۰۱۵ و تشکیل کمپانی مادر به نام آلفابت می دانند. یکی از دلایل اصلی آن نیز انتقاد از فیسبوک توسط سیاستمداران کشورهای دیگر و یا قانونگذاران بوده است اکنون و با تغییر نام فیسبوک اینستاگرام و واتساپ و آکیولس نیز زیر مجموعه متا محسوب می شوند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال