کشت بافت انسانی در شرایط بی وزنی

دانشمندان آژانس فضایی اروپا در ایستگاه بین المللی موفق به کشت بافت انسانی شدند. نتایج جالب توجه این پژوهش نشان داد بافت های سه بعدی تشکیل شده در فضا تحت شرایط بی وزنی متفاوت از نمونه های زمینی می باشند. در این پروژه تحقیقاتی جاذبه به عنوان عاملی تعیین کننده شناخته شد. به گزارش سرویس اخبار […]

دانشمندان آژانس فضایی اروپا در ایستگاه بین المللی موفق به کشت بافت انسانی شدند. نتایج جالب توجه این پژوهش نشان داد بافت های سه بعدی تشکیل شده در فضا تحت شرایط بی وزنی متفاوت از نمونه های زمینی می باشند. در این پروژه تحقیقاتی جاذبه به عنوان عاملی تعیین کننده شناخته شد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، با توجه به اینکه فضانوردان به هنگام حوادث فضایی ممکن به پیوند بافت نیاز پیدا کنند ، محققان آزمایشی را طراحی نمودند تا بافت های انسانی در فضا کشت داده شوند. در این پژوهش از سلولهای مربوط به لایه داخلی رگهای خونی انسان استفاده شد ، عملکرد سلولهای مذکور تنظیم فشار خون در ارگانهای داخلی بدن می باشد. تشکیل ساختارهای سه بعدی در فضا به شکل خودکار موجب شگفتی دانشمندان اروپایی شده است ، تحقیقات بیشتر در این زمینه ظرف چند ماه آینده ادامه خواهد یافت. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال