کیبوردی که ذهن‌ها را درگیر می‌کند

گوگل ژاپن از نسخه دوطرفه Gboard رونمایی کرد

آیا تاکنون آرزو کرده اید که صفحه کلید شما کلیدهایی در پشت نیز داشته باشد؟ این ایده‌ای است که شاید به ذهن کمتر کسی خطور کند، اما مهندسان خلاق گوگل ژاپن آن را به واقعیت تبدیل کرده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، در تاریخ اول اکتبر، همزمان با روز جهانی صفحه کلید […]

آیا تاکنون آرزو کرده اید که صفحه کلید شما کلیدهایی در پشت نیز داشته باشد؟ این ایده‌ای است که شاید به ذهن کمتر کسی خطور کند، اما مهندسان خلاق گوگل ژاپن آن را به واقعیت تبدیل کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، در تاریخ اول اکتبر، همزمان با روز جهانی صفحه کلید ۱۰۱ کلیدی، گوگل ژاپن از نسخه دوطرفه Gboard رونمایی کرد. این صفحه کلید فیزیکی به شکل دایره‌ای طراحی شده و کلیدهایی در هر دو طرف جلو و پشت آن تعبیه شده است. به عبارت دیگر، این صفحه کلید که شباهت زیادی به نوار موبیوس دارد، به جای ۱۰۱ کلید، مجموعاً ۲۰۸ کلید در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گوگل ژاپن پیش از این نیز با اختراعات عجیب و غریب صفحه کلید، مانند صفحه کلید فنجانی و صفحه کلید چوبی، شهرت یافته بود. اما این بار، با معرفی Gboard نسخه دوطرفه، بی‌شک مرزهای نوآوری در طراحی صفحه کلید را جابه‌جا کرده است.

در توضیح این محصول، گوگل ژاپن با طنزی جالب بیان کرده است که وقتی صفحه کلید را وارونه می‌کنید، امکان تایپ وجود ندارد و آن‌ها برای حل این “مشکل اساسی” به چنین طراحی نوآورانه‌ای دست یافته‌اند. همچنین، این شرکت ادعا می‌کند که با قرار دادن صفحه کلید روی یک سطح، چندین نفر می‌توانند دور هم بنشینند و به طور همزمان از آن استفاده کنند.

اگر به ساخت این صفحه کلید عجیب و جذاب علاقه‌مند هستید، باید بدانید که گوگل آن را به صورت تجاری عرضه نمی‌کند. با این حال، این شرکت نقشه‌های فنی این دستگاه را به صورت متن باز در پلتفرم گیت‌هاب منتشر کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند با استفاده از آن‌ها، نسخه شخصی خود از Gboard دوطرفه را بسازند. به نظر می‌رسد که گوگل ژاپن قصد دارد همچنان با ایده‌های خلاقانه خود، دنیای صفحه کلیدها را متحول کند.