نکسوس های جدید با منوی ارتقا یافته و حالت Night Light عرضه خواهند شد

آخرین نسخه‎ی دستگاه‎های نکسوس گوگل در حال تولید هستند تا یک تعداد قابلیت‎ متمایز و عالی در خود داشته باشند، و ادامه یافتن جریان درز اطلاعات و تصاویر به بیرون نشان از این دارد که گوگل به جای این‎که هر چیزی که می‎تو‎اند را به پروژه‎ی متن باز اندروید (AOSP) اضافه کند، فلسفه‎ی جدیدی مبنی […]

آخرین نسخه‎ی دستگاه‎های نکسوس گوگل در حال تولید هستند تا یک تعداد قابلیت‎ متمایز و عالی در خود داشته باشند، و ادامه یافتن جریان درز اطلاعات و تصاویر به بیرون نشان از این دارد که گوگل به جای این‎که هر چیزی که می‎تو‎اند را به پروژه‎ی متن باز اندروید (AOSP) اضافه کند، فلسفه‎ی جدیدی مبنی بر ارائه‎ی یکسری از قابلیت‎های انحصاری برای محصولات نکسوس خود در پیش گرفته است. طبق آخرین شایعه که از وب‎سایت اندروید پلیس شنیده می‎شود، ما در نسل بعدی نکسوس‎ها شاهد استفاده از یک حالت شبانه (night mode) خواهیم بود که دوباره به اندروید برخواهد گشت، حتی با آن‎که این قابلیت قبل از این‎که کنار گذاشته شود در بیلدهای اولیه‎ی اندروید 7.0 مشاهده شده بود.

این حالت واقعا ساده بوده و همان چیزی است که شاید بر روی سایر گوشی‎ها نیز دیده باشید. این حالت Night Light نامیده می‎شود و باعث حذف پیکسل‎های آبی از صفحه‎ی نمایش دستگاه شما خواهد شد، چون به صورت نظری گفته می‎شود به دنبال انجام این کار چشم‎ها به دنبال کار با گوشی در شب آسوده‎تر خواهند بود. شما می‎توانید برای فعال شدن این حالت یک جدول زمانی شخصی داشته باشید یا برای این کار گوشی‎تان از داده‎های مربوط به طلوع یا غروب آفتاب استفاده کند.

جدا از قابلیت تغییر رنگ، گوگل هم‎چنین به نظر می‎رسد که یک پنل جانبی کشویی برای منوی تنظیمات درست کرده باشد تا امکان گردش در بین تنظیماتی نظیر پروفایل صوتی دستگاه، صفحه‎ی نمایش، وای‎فای و غیره ساده‎تر و سریع‎تر باشد. با توجه به نحوه‎ی استفاده از این کشوهای جانبی در بخش‎های دیگر اندروید و اپلیکیشن گوگل، این تغییر کاملا منطقی به نظر می‎آید. بخش پشتیبانی گوگل در اپلیکشین تنظیمات نیز دارای صفحه‎ی متفاوتی خواهد بود که به دنبال آن برای کمک به دستگاه نکسوس کاربران، امکان ارائه‎ی پشتیبانی زنده فراهم خواهد شد.

ولی تمامی این صحبت‎ها در حال حاضر در حد شایعه است. هم‎چنین گفته می‎شود گوگل در حال اضافه کردن یک میانبر دوبار آهسته ضربه زدن است که به کاربر اجازه دهد سریعا قابلیت ambient display  دستگاه را، به منظور بررسی نوتیفیکیشن‎ها بدون نیاز به روشن کردن صفحه‎ی نمایش، فعال کند. شرکت‎های زیادی، از جمله خود گوگل، سعی کرده‎اند از این قابلیت و یا قابلیت always on، استفاده کنند ولی ژست حرکتی دوبار آهسته ضربه زدن بی‎همتا است.

هنوز مشخص نیست که تمامی دستگاه‎های دارای اندروید 7.0 این قابلیت‎ها را خواهند داشت یا خیر، ولی چیزی که به نظر می‎رسد این است که این خصوصیات برای دستگاه‎های نکسوس و احتمالا تنها جدیدترین مدل‎های آن‎ها، در نظر گرفته شده است. با توجه به این‎که روز به روز به تاریخ عرضه‎ی رسمی اندروید نوقا نزدیک می‎شویم، امیدواریم که دستگاه‎های نکسوس جدید هم به زودی عرضه شوند و به تمامی این شایعات خاتمه دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال