اندروید نوقا تا ماه آینده عرضه خواهد شد

اگر به نحوه‎ی عملکرد گوگل در رابطه با آپدیت مهم سیستم‎عامل بعدی اندروید دقت کرده باشید، یقینا متوجه شده‎اید که این غول دنیای جستجو در اینترنت این دفعه دارد بسیار سریع‎تر دست به کار می‎شود. این شرکت در عوض این‎که در کنفرانس I/O 2016 خود اولین بیلدهای پیش‎نمایش اندروید نوقا را برای توسعه‎دهندگان ارائه دهد، […]

اگر به نحوه‎ی عملکرد گوگل در رابطه با آپدیت مهم سیستم‎عامل بعدی اندروید دقت کرده باشید، یقینا متوجه شده‎اید که این غول دنیای جستجو در اینترنت این دفعه دارد بسیار سریع‎تر دست به کار می‎شود. این شرکت در عوض این‎که در کنفرانس I/O 2016 خود اولین بیلدهای پیش‎نمایش اندروید نوقا را برای توسعه‎دهندگان ارائه دهد، این کار را در تاریخ 19 اسفند انجام داد، یعنی تقریبا دو ماه و نیم زودتر از زمان مورد انتظار برای این کار. تنها بعد از این کار طی یک کمپین نام‎گذاری محبوب جمعی نام اندروید نوقا برای نسخه‎ی اندروید 7.0 انتخاب شد و تا 11 تیر اعلام این خبر دست نگه داشته شد.

بنابراین به نظر می‎آید که گوگل یقینا این دفعه جدول زمانی جدیدی دارد و هدف اصلی به نظر می‎رسد رساندن هر چه زودتر این سیستم‎عامل به دست توسعه‎دهندگان است تا تمامی قابلیت‎ها کامل و یا اضافه شوند. حالا که پنجمین و آخرین بیلد پیش‎نمایش اندروید نوقا ارائه شده است، همه بی‎صبرانه منتظر عرضه‎ی رسمی آن هستند. تنها رفتار منطقی از سوی گوگل حفظ همین روند است و ایوان بلس، کاربر مشهور تویئتری، ادعا می‎کند که گوگل به محدوده‎ی زمانی که در ابتدا قول داده پایبند خواهد بود و نسخه‎ی رسمی اندروید خود را تا 9 شهریور ارائه می‎کند.

این یقینا خبر خوبی به شمار می‎رود و به خوبی با برنامه‎ریزی آپدیت‎های بعضی از تولیدکنندگان شخص ثالث همخوانی دارد، و هم‎چنین شایعه شده است که گلکسی نوت 7 در 12 مرداد با داشتن اندروید نوقا رونمایی خواهد شد. طبیعتا ولی، کاربران نکسوس اولین افرادی خواهند بود که در صف دریافت این آپدیت قرار می‎گیرند و طبق گفته‎ی ایوان بلس، گوگل قصد دارد از هر دستگاهی بعد از نکسوس 5 برای داشتن این نسخه از اندروید پشتیبانی کند. این خبر بدی برای افرادی است که یک گوشی با عمر سه سال دارند، ولی نمی‎توانیم گوگل را به خاطر به جلو پیش رفتن سرزنش کنیم.

همان‎طور که اشاره شد، اندروید نوقا هنوز در مرحله‎ی توسعه به شکل فعال قرار دارد و طبق روند گذشته قابلیت‎هایی که در بیلدهای پیش‎نمایش دیده می‎شوند همیشه به نسخه‎ی نهایی و کامل راه پیدا نخواهند کرد. با این وجود، جدا از نام این سیستم‎عامل و تا حدی وجود یک بازی عجیب تخم مرغ روز عید پاک، نمی‎توانیم با قطعیت لیستی از قابلیت‎های جدید اندروید 7.0 ارائه دهیم. ولی یکسری کاندیدای بالقوه در این زمینه وجود دارد که نسبت به آن‎ها هیجان زده باشیم.

به عنوان مثال، افرادی که نکسوس 6P دارند و این سیستم‎عامل را محک زده‎اند با چیزی به اسم حالت عملکرد مقاومتی (Sustained Performance Mode- SPM) مواجه شده‎اند که به توسعه‎دهنده‎های اپلیکیشن اجازه می‎دهد سیستم را نسبت به منابعی که یک وظیفه‎ی خاص درگیر خود می‎کند و هم‎چنین مدت زمان آن آگاه سازند و در نتیجه اندروید بار اعمال شده را بهتر مدیریت و در همین حین در مصرف باتری صرفه‎جویی کند. هم‎چنین، علایمی از قابلیت آپدیت بی‎نقص سیستم‎عامل دیده می‎شود، که به شکل موثری از یک پارتیشین ثانویه برای این فرآیند استفاده می‎کند و سپس به سادگی زمانی که این کار تمام شد بدون انتظاری طولانی به آن سوئیچ می‎کند. هم‎چنین پشتیبانی بهتر از چندین زبان و هم‎چنین یکسری تغییرات کمتر محبوب دیگر انتظار می‎رود به چشم بخورد، نظیر حذف تم تیره و میانبرهای دسکتاپی.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال