کارت گرافیک GTX 980ti به صورت رسمی توسط انویدیا معرفی شد

همانطور که اطلاع دارید، شرکت انویدیا پس از معرفی کارت گرافیک قدرتمند TITAN-X، قصد رونمایی از یک کارت گرافیک رده‌بالای دیگر را نیز داشت تا بتواند با جدیدترین محصولات شرکت AMD رقابت کند. پس از اینکه بر سر نام احتمالی این کارت گرافیک بحث‌هایی وجود داشت، وب‌سایت کره‌ای HWBattle اطلاعاتی را از این کارت منتشر […]

همانطور که اطلاع دارید، شرکت انویدیا پس از معرفی کارت گرافیک قدرتمند TITAN-X، قصد رونمایی از یک کارت گرافیک رده‌بالای دیگر را نیز داشت تا بتواند با جدیدترین محصولات شرکت AMD رقابت کند. پس از اینکه بر سر نام احتمالی این کارت گرافیک بحث‌هایی وجود داشت، وب‌سایت کره‌ای HWBattle اطلاعاتی را از این کارت منتشر کرد و با فاصله‌ی کوتاهی بعد از آن، تصویری از نرم‌افزار GPU-Z از کارت گرافیک GTX 980ti را منتشر کرد. حالا ساعاتی پیش، شرکت انویدیا به صورت کاملا رسمی از جدیدترین محصول خود رونمایی کرده است.

کارت گرافیک قدرتمند GTX 980ti با قدرتی بالاتر از کارت GTX 980 و پایینتر از TITAN-X، می‌تواند یکی از بهترین محصولاتی باشد که برای اجرای بازی‌ها در وضوح تصویر 4K و البته با شرایط مطلوب، ساخته شده است. این کارت با بهره‌گیری از تراشه‌ی 28 نانومتری GM200 (که پیشتر در کارت گرافیک TITAN-X نیز مورد استفاده قرار گرفته بود)، دارای 2816 واحد پردازشگر، 176 واحد پردازشگر TMU، پهانی باند بالای 384-بیتی، 96 واحد پردازشگر ROPs و مجموع حافظه‌ی گرافیکی 6 گیگابایت است. در واقع انویدیا در طراحی این کارت گرافیک، کار خاصی نکرده و تنها دو بخش از قسمت‌های SMM را در این تراشه غیرفعال کرده تا قدرت آن پایینتر از برادر بزرگتر خود، TITAN-X باشد.

NVIDIA Announces the GeForce GTX 980 Ti Graphics Card 2

اما همانطور که گفتیم، این کارت گرافیک از کلاک‌های بالایی بهره می‌برد که می‌تواند به کاربران در اجرای هر چیزی کمک کند. سرعت هسته‌ی GTX 980ti برابر با 1000 مگاهرتز می‌باشد که در حالت بوست، به 1076 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند و سرعت موثر حافظه‌ی آن نیز 7 گیگاهرتز خواهد بود. مصرف برق کارت نیز 250 وات اعلام شده است که البته شاید زیاد به نظر برسد اما اگر کمی بیشتر به قدرت و توان پردازشی این کارت دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که میزان قابل قبولی خواهد بود.

همانگونه که می‌دانید، طراحی نسخه‌ی مرجع از این کارت گرافیک با طراحی بسیاری از شرکای انویدیا و شرکت‌های تولیدکننده‌ی ثانوی، تفاوت‌های زیادی خواهد دارد. از همین روی، GTX 980ti از برای تامین برق خود از یک کانکتور 6-پین و یک کانکتور 8-پین PCI-e بهره می‌گیرد. در مورد خروجی‌های تصویر نیز این کارت از سه پورت DisplayPort 1.2، یک پورت HDMI 2.0 و یک پورت DVI بهره خواهد برد. همچنین، سازندگان اعلام کرده‌اند که این کارت گرافیک را می‌توان به صورت 4Way SLI نیز مورد استفاده قرار داد.

NVIDIA Announces the GeForce GTX 980 Ti Graphics Card

ولی شاید مهم‌ترین بخش از این معرفی، قیمت اعلام شده‌ی این کارت باشد. انویدیا به صورت رسمی اعلام کرده که قیمت مدل مرجع از این کارت گرافیک با قیمت 649.99 دلار به فروش خواهد رسید و پس از آن، قیمت کارت گرافیک GTX 980 به 499.99 دلار کاهش پیدا خواهد کرد. البته به گفته‌ی انویدیا تمامی شرکای این شرکت اجازه خواهند داشت تا این کارت را با طراحی اختصاصی خود، سیستم‌خنک‌کنندگی متفاوت و به صورت اورکلاک شده، در اختیار کاربران قرار دهند. به همین دلیل شرکت‌هایی همچون MSI، Gigabyte و ZOTAC، مدل غیر مرجع از این کارت گرافیک را نیز معرفی کرده‌اند که البته هنوز قیمت آنها مشخص نشده است.

در نهایت، فکر می‌کنید انویدیا با معرفی این محصول می‌تواند با کارت‌های جدید و قدرتمند AMD رقابت کند؟ چرا که شایعاتی در مورد بازگشت سری FURY کارت‌ها ATI به گوش می‌خورد و به نظر می‌رسد که AMD با قدرتی بسیار بیشتر از گذشته، قصد رقابت با انویدیا را دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال