GTX 980TI نام احتمالی کارت گرافیک جدید انویدیا با تراشه‌ی GM200

انویدیا قصد دارد تا دومین کارت گرافیک خود با تراشه‌ی 28 نانومتری GM200 را پس از معرفی کارت گرافیک 1000 دلاری TITAN-X، آماده‌ی عرضه کند. در مورد اینکه نام این کارت گرافیک چه خواهد بود، هر کسی نظری دارد. برخی معتقدند که این کارت، GTX 980ti نام دارد و برخی دیگر می‌گویند که نام آن، […]

انویدیا قصد دارد تا دومین کارت گرافیک خود با تراشه‌ی 28 نانومتری GM200 را پس از معرفی کارت گرافیک 1000 دلاری TITAN-X، آماده‌ی عرضه کند. در مورد اینکه نام این کارت گرافیک چه خواهد بود، هر کسی نظری دارد. برخی معتقدند که این کارت، GTX 980ti نام دارد و برخی دیگر می‌گویند که نام آن، احتمالا GTX 990 خواهد بود. دلیل اعلام این نام نیز تراشه‌ی GM200 است، چرا که کارت GTX 980 از تراشه‌ی GM204 بهره می‌برد و احتمالا این محصول، کارتی جدیدتر خواهد بود.

اما طبق گزارشی که توسط SweClockers منتشر شده، این کارت گرافیک، GTX 980ti نام داشته و از 3072 هسته‌ی پردازشگر CUDA بهره می‌برد اما میزان حافظه‌ی آن در مقابل با TITAN-X که از همین تراشه استفاده می‌کند، به جای 12 گیگابایت، 6 گیگابایت خواهد بود. مموری‌کنترلر این کارت نیز از نوع 384 بیتی خواهد بود.

انویدیا برای این محصول جدید بر خلاف TITAN-X، دست شرکت‌های مختلف را برای اضافه کردن و یا به کارگیری سیستم‌های مخصوص خنک‌کنندگی باز گذاشته است، در نتیجه می‌توانیم زمانی که این کارت توسط شرکت‌های مختلف معرفی می‌شود، شاهد سیستم‌های خنک‌کنندگی اختصاصی آنها باشیم. اینطور که اخبار نشان می‌دهند این کارت نیز به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده و می‌تواند قدرتی بیشتر از TITAN-X داشته باشد!

به نظر می‌رسد انویدیا قصد دارد این کارت گرافیک را برای مقابله با کارت R9 390X شرکت AMD روانه‌ی بازار نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال