Salesforce قربانی هوش مصنوعی

سقوط آزاد سهام Salesforce در پی پیش‌بینی هوش مصنوعی

سهام شرکت Salesforce پس از انتشار ضعیف‌ترین پیش‌بینی رشد درآمد فصلی خود در تاریخ، 16 درصد سقوط کرد. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد تاثیر منفی رقابت هوش مصنوعی (AI) بر این شرکت نرم‌افزاری مبتنی بر ابر ایجاد کرده است. Salesforce برای اولین بار از سال 2006، درآمد فصلی پایین‌تر از حد انتظار را گزارش […]

سهام شرکت Salesforce پس از انتشار ضعیف‌ترین پیش‌بینی رشد درآمد فصلی خود در تاریخ، 16 درصد سقوط کرد. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد تاثیر منفی رقابت هوش مصنوعی (AI) بر این شرکت نرم‌افزاری مبتنی بر ابر ایجاد کرده است. Salesforce برای اولین بار از سال 2006، درآمد فصلی پایین‌تر از حد انتظار را گزارش کرد. این موضوع می‌تواند به از دست رفتن بیش از 40 میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت در سانفرانسیسکو منجر شود.

به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری تکنا، تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند که عملکرد ضعیف رزروها در سه ماهه اول، صبر سرمایه‌گذاران را به شدت تحت فشار قرار داده است. آنها همچنین افزودند که چرخه نوآوری هوش مصنوعی ژنراتیو (Generative AI) هنوز نتوانسته تاثیر قابل توجهی بر نتایج نهایی داشته باشد و به یک چالش جدی در حوزه رقابت تبدیل شده است.

کاهش تقاضای نرم‌افزار در ماه آوریل، نگرانی دیگری است که از سوی برخی کارگزاری‌ها مطرح شده است. آنها این موضوع را به نشانه‌هایی از سرد شدن اقتصاد ایالات متحده نسبت می‌دهند. با این حال، تکرار پیش‌بینی درآمد سال مالی 2025 توسط Salesforce، اندکی امید را به وال استریت بازگرداند. تحلیلگران بارکلیز معتقدند که با تمرکز قوی این شرکت بر تقویت خط تولید، هنوز امیدهایی برای سال مالی جاری وجود دارد.

انتشار این نتایج، منجر به کاهش اهداف قیمتی سهام Salesforce توسط حداقل 10 کارگزاری شد. D.A. Davidson با ارائه PT (قیمت هدف) 230 دلار، پایین‌ترین قیمت را در میان 49 تحلیلگر پوشش دهنده این سهم، ارائه کرد. در حالی که سهام Salesforce و ServiceNow در سال جاری بیش از 3 درصد افزایش یافته‌اند، مایکروسافت 14 درصد رشد کرده است. Workday تنها شرکت در این گروه است که با کاهش 23 درصدی قیمت سهام مواجه شده است.