ابداع سیستمی بر مبنای تعلیق مغناطیسی برای جلوگیری از خونریزی مصدومان حوادث

خونریزی زیاد مصدومان در حوادث مختلف آمار بالای مرگ و میر را در سراسر دنیا رقم می زند. در فاصله زمانی که بیماران به مراکز درمانی منتقل می شوند خون زیادی را از دست می دهند که این موضوع کار را برای کادر پزشکی دشوار می کند. محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با ابداع یک […]

خونریزی زیاد مصدومان در حوادث مختلف آمار بالای مرگ و میر را در سراسر دنیا رقم می زند. در فاصله زمانی که بیماران به مراکز درمانی منتقل می شوند خون زیادی را از دست می دهند که این موضوع کار را برای کادر پزشکی دشوار می کند. محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با ابداع یک مایع مغناطیسی امکان قطع خونریزی در این موارد را فراهم نموده اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، نتایج آزمایشات اولیه کارایی این روش را تایید کرده خوشبختانه زمان 30 دقیقه ای تاثیر آن شانس زنده ماندن مصدومان را افزایش می دهد. انسداد مغناطیسی با قرار دادن دو آهن ربا در طرفین جراحت و تزریق مایع مغناطیسی از قسمت بالای زخم در جریان خون ایجاد می شود. ایستادن ذرات مغناطیسی در محل زخم بین دو قطب آهن ربا از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند. با انتقال بیمار به بیمارستان وضعیت تعلیق مغناطیسی از بین رفته و زخم پانسمان می شود. انجمن پزشکی آمریکا در سیاتل اولین جایی بود که جزئیات این ابداع در آن مطرح شد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال