بازیافت ضایعات تخمیری جو به شکل زغال فعال

کارخانجات تخمیر جو در اتحادیه اروپا سالانه 3.4 میلیون تن ضایعات تخمیری دارند که بخشی از آنها به عنوان غذای حیوانات و تهیه کمپوست مورد استفاده قرار می گیرد. محققان دانشگاه کوئینز بلفاست ایرلند روش جدیدی را ابداع نموده اند که موجب بهینه سازی بازیافت این مواد می شود. تولید زغال فعال از ضایعات این […]

کارخانجات تخمیر جو در اتحادیه اروپا سالانه 3.4 میلیون تن ضایعات تخمیری دارند که بخشی از آنها به عنوان غذای حیوانات و تهیه کمپوست مورد استفاده قرار می گیرد. محققان دانشگاه کوئینز بلفاست ایرلند روش جدیدی را ابداع نموده اند که موجب بهینه سازی بازیافت این مواد می شود. تولید زغال فعال از ضایعات این کارخانجات مانع هدر رفتن آنها شده و همچنین به اقتصاد محلی کمک شایانی می کند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در این روش دانه های جو خشک شده سپس طی یک روند شیمیایی و گرمایی دو مرحله ای تغییراتی در آن بوجود می آید. شستشوی این مواد با پتاسیم هیدروکسید مرحله آخر این پروسه می باشد که محصول نهایی را بوجود می آورد. روش مورد بحث برای تولید نانو لوله های کربنی در باتری های بهینه تر ، ترانزیستورها و عضلات مصنوعی نیز قابل استفاده است. نتایج پژوهش حاضر درمجله Chemical  Technology and Biotechnology به چاپ رسیده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال