با چیپ های جدید 6 و 8 هسته ای سامسونگ آشنا شوید!

سامسونگ در جریان کنگره جهانی موبایل امسال (MWC 2014) از چیپ های جدید خود رونمایی کرد که در اینجا قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم. در بالاترین رده، چیپ هشت هسته ای Exynos 5422 Octa دارای 4 هسته ی Cortex-A15 و همچنین 4 هسته ی Cortex-A7 است که به ترتیب روی کلاک های 2.1 گیگاهرتز […]

سامسونگ در جریان کنگره جهانی موبایل امسال (MWC 2014) از چیپ های جدید خود رونمایی کرد که در اینجا قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

در بالاترین رده، چیپ هشت هسته ای Exynos 5422 Octa دارای 4 هسته ی Cortex-A15 و همچنین 4 هسته ی Cortex-A7 است که به ترتیب روی کلاک های 2.1 گیگاهرتز و 1.5 گیگاهرتز کار میکنند که نسبت به پردازنده قبلی، یعنی Exynos 5420 شاهد 200 مگاهرتز افزایش هستیم.

همانطور که مشخص است، این چیپ هم برپایه معماری big.LITTLE کار میکند، اما همانطور که خود سامسونگ وعده داده بود، برخلاف چیپ 5420، این پردازنده به کمک تکنولوژی HMP سامسونگ، امکان فعال کردن هر تعداد از هسته ها بر اساس توان پردازشی مورد نیاز دستگاه (حتی تمام 8 هسته ی پردازشی بصورت همزمان) را داراست.

متاسفانه در اطلاعات منتشر شده، حرفی از پردازشگر گرافیکی این چیپ زده نشده، اما گمان میرود سامسونگ دوباره مانند چیپ قبلی از گرافیک Mali-T628 استفاده کرده باشد.

این چیپ همچنن از قابلیت فیلمبرداری و پخش ویدئوی 4K نیز بهره میبرد و حداکثر رزولوشن نمایشگر 2560×1600 را پشتیبانی میکند.

همچنین تولید انبوه این چیپ از اوایل آوریل (ماه بعد میلادی) شروع خواهد شد و به مرور شاهد حضور آن در قلب دستگاه های جدید سامسونگی خواهیم بود.

اما چیپ بعدی که اولین پردازنده 6 هسته ای موبایل نیز لقب گرفته، Exynos 5260 Hexa نام دارد و دارای دو هسته ی Cortex-A15 و همچنین 4 هسته ی Cortex-A7 است.

این چیپ اولین بار و قبل از معرفی روی فبلت Galaxy Note 3 Neo استفاده شده و دارای گرافیک Mali-T624 با پشتیبانی از صفحه نمایش با حداکثر رزولوشن 2560×1600 بوده و از فیلمبرداری در حالت فول اچ دی 60 فریم برثانیه پشتیبانی میکند.

لینک کوتاه | منبع : gsmarena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال