تبدیل جسد انسان به کمپوست ، روشی سازگار با محیط زیست

استارت آپ آمریکایی “ریکامپوز” نخستین سایت کمپوست انسانی را تا سال 2021 در ایالت سیاتل تاسیس خواهد کرد. این شرکت همزمان 75 جنازه را ظرف مدت 30 روز به کمپوست تبدیل می کند. میزان خاکی که در اثر تجزیه هر جسد ایجاد می شود کمتر از یک متر مکعب (0.76) است. به گزارش سرویس اخبار علمی […]

استارت آپ آمریکایی “ریکامپوز” نخستین سایت کمپوست انسانی را تا سال 2021 در ایالت سیاتل تاسیس خواهد کرد. این شرکت همزمان 75 جنازه را ظرف مدت 30 روز به کمپوست تبدیل می کند. میزان خاکی که در اثر تجزیه هر جسد ایجاد می شود کمتر از یک متر مکعب (0.76) است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، روشهای کنونی مانند خاکسپاری مردگان با مصرف زمین های شهری و سوزاندن اجساد با انتشار دی اکسید کربن و ذرات آلاینده جو برای محیط زیست مشکل ساز می باشند. شرکت ریکامپوز مدعی است با روی آوردن مردم به  فرآیندهای ارگانیک برای تبدیل اجساد به خاک کمک شایانی به حفظ چرخه های طبیعت می شود. سالانه 2.7 میلیون نفر در ایالات متحده  به خاک سپرده یا جسدشان سوزانده می شود. اخیرا لایحه ای در ایالت واشنگتن تصویب شده که اجازه تبدیل جنازه به کمپوست را صادر نموده ، این قانون از بهار سال آینده اجرایی خواهد شد. فرآیند تشکیل کمپوست از طریق فعالیت میکرارگانیسم ها انجام می شود. جسد در یک محفظه  با تکه های چوبی پوشانده و هوادهی شده ، در این فضا باکتریها شروع به تجزیه بافت های بدن می کنند. ترکیبات کمپوست موجب حاصلخیزی خاک شده و برای رشد گیاه بسیار مناسب است. در آینده کمپوست انسانی می تواند جهت مصارف باغداری ، کشاورزی و … مورد استفاده قرار بگیرد. برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال