تشخیص قطعی بیماری آرتریت روماتوئید با اسکنرهای حرارتی

تشخیص بیماریهای خود ایمنی به دلیل تشابه علائم بروز یافته در فرد با سایر بیماریهایی از این نوع معمولا برای پزشکان چالش برانگیز است. آرتریت روماتوئید که به عنوان بیماری التهاب سیستمیک مفاصل شناخته شده یکی از مواردی است که در مرحله تشخیصی احتمال خطا برای آن بالا است. روش جدیدی که توسط پژوهشگران دانشگاه […]

تشخیص بیماریهای خود ایمنی به دلیل تشابه علائم بروز یافته در فرد با سایر بیماریهایی از این نوع معمولا برای پزشکان چالش برانگیز است. آرتریت روماتوئید که به عنوان بیماری التهاب سیستمیک مفاصل شناخته شده یکی از مواردی است که در مرحله تشخیصی احتمال خطا برای آن بالا است. روش جدیدی که توسط پژوهشگران دانشگاه مالتا با همکاری گروه تحقیقاتی دانشگاه استافوردشایر ارائه شده می تواند راه حلی برای این مسئله باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، طبق آمار در حال حاضر 1.5 میلیون آمریکایی و 400 هزار انگلیسی از بیماری آرتریت روماتوئید رنج می برند. تاکنون هیچ آزمایشی برای تشخیص این بیماری وجود نداشته و پزشکان تنها به علائم بروز یافته بیماری در فرد اتکا می کردند. به طور تجربی مشخص شده حرارت کف دست افراد مبتلا بالاتر از سایرین است و این موضوع مبنای پژوهش حاضر قرار گرفته است. آزمایشی که در آن دمای کف دست 80 داوطلب به کمک دوربینهای اولتراسوند و حرارتی مشاهده شد . با اثبات کارایی این روش در آینده نزدیک پزشکان به راحتی می توانند تشخیصی بدون خطا در مورد بیماری آرتریت روماتوئید داشته باشند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال