تماشا کنید: Puzzlephone رقیبی برای پروژه ی گوگل آرا

اخیرا رقیب تازه‌ای برای پروژه‌ گوگل آرا پیدا شده است. یک کمپانی فنلاندی در کار بر روی یک تلفن هوشمند ماژولار است که کاربر قادر خواهد بود قطعات مختلف آن را تعویض یا ارتقاء دهد. فنلاندی‌ها، تلفن جدید خود را Puzzlephone نام گذاری کرده‌اند. این گوشی قطعات اولیه مثل صفحه نمایش، اسپیکر و برد اصلی […]

اخیرا رقیب تازه‌ای برای پروژه‌ گوگل آرا پیدا شده است. یک کمپانی فنلاندی در کار بر روی یک تلفن هوشمند ماژولار است که کاربر قادر خواهد بود قطعات مختلف آن را تعویض یا ارتقاء دهد.

فنلاندی‌ها، تلفن جدید خود را Puzzlephone نام گذاری کرده‌اند. این گوشی قطعات اولیه مثل صفحه نمایش، اسپیکر و برد اصلی را دارد و کاربر می‌تواند به میل خود باتری، پردازنده و ماژول دوربین را عوض کند.

گوگل در پروژه‌ی Ara تلاش می‌کند تلفن هوشمندی بسازد که کاربر بتواند خود نسبت به تعویض قطعاتی که که خراب می شوند اقدام کند یا تلفن هوشمندش را ارتقا دهد. به این ترتیب گوشی هوشمند می‌تواند برای مدت طولانی‌تر مورد استفاده قرار گیرد و کاربر هر زمان که مایل باشد با هزینه‌ی کمی تلفن خود را به فناوری‌ های روز دنیا مجهز کند. پازل‌فون نیز، ایده‌ی مشابه‌ای را دنبال می‌کند.

این شرکت از سال ۲۰۱۳ روی ساخت پازل‌ فون کار می کند و امیدوار است محصولش را  تا نیمه‌‌ی دوم سال ۲۰۱۵ آماده کند. نسخه‌ی اولیه بر پایه‌ی سیستم‌ عامل اندروید گوگل ساخته خواهد شد اما احتمالا در آینده برای سیستم عامل های دیگر مانند فایرفاکس و ویندوز فون نیز طراحی خواهد شد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/ldET2[/aparat]

Modular-handset-Puzzlephone (2) Modular-handset-Puzzlephone (3) Modular-handset-Puzzlephone

لینک کوتاه | منبع: phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال