مدیرعامل مایکروسافت: در آینده شاهد ویندوز فون‎های بیشتری خواهیم بود

چند روز قبل، سندی موسوم به 10Q که در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از سوی مایکروسافت قرار گرفته بود به نظر “زمان مرگ” ویندوز فون را اعلام می‎کرد. در بخشی از این سند به فعالیت‎های تجاری مایکروسافت اشاره شده بود که از ویندوز فون نامی برده نشده بود، در حالی‎که سند 10Q […]

چند روز قبل، سندی موسوم به 10Q که در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از سوی مایکروسافت قرار گرفته بود به نظر “زمان مرگ” ویندوز فون را اعلام می‎کرد. در بخشی از این سند به فعالیت‎های تجاری مایکروسافت اشاره شده بود که از ویندوز فون نامی برده نشده بود، در حالی‎که سند 10Q قبلی این شرکت در سه‎ماهه‎ی قبلی این دستگاه را قید کرده بود. با توجه به این‎که گوشی‎های لومیای مایکروسافت سهم بسیار اندکی از بازار دارند و از سال 2015 گوشی جدیدی با این برند عرضه نشده است، شرکت‎های دیگر همانند با اچ‎پی و آلکاتل به زنده نگه داشتن ویندوز 10 موبایل ادامه داده‎اند.

در مصاحبه‎ای که با نشریه‎ی MarketPlace صورت گرفته است، مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا می‎گوید که مایکروسافت به بازار گوشی‎های هوشمند برخواهند گشت. اما او افزود که این کار با تولید دستگاه‎هایی نوآور مانند سری محصولات سرفیس این شرکت خواهد بود (شاید منظور سرفیس فون است). این مدیرعامل توضیح داد که مایکروسافت هم‎چنان با ارائه‎ی اپلیکیشن‎های خود برای iOS و اندروید کسب و کار گوشی‎های هوشمند خود را ادامه می‎دهد. البته، اهالی ردموند در دنیای اندروید چندین پتنت دارند که برای این شرکت سودآور هستند.

نادلا در زمان صحبت در رابطه با سخت‎افزار می‎گوید که این شرکت به دنبال محصولی جدید است. مدیرعامل مایکروسافت گفت “بنابراین تا حدی منطقی است زمانی که گفته می‎شود ما گوشی بیشتری خواهیم ساخت، مطمئن هستم که گوشی‎های بیشتری خواهیم ساخت، اما آن‎ها شبیه به گوشی‎هایی که امروز می‎بینیم نیستند.”

جملات او به شرح زیر است:

“ما امروز گوشی‎‏های همراه می‎سازیم، ما شرکت‎های معروفی همانند با اچ‎پی و دیگر شرکت‎ها را داریم که گوشی می‎سازند و ما توجه‎ی خود را معروف به بخش‎ بسیار خاصی کرده‎ایم که مدیریت، امنیت و این قابلیت به خصوص است که اسم آن را کانتینیوم گذاشته‎ایم که به دنبال آن یک گوشی حتی می‎تواند تبدیل به یک محیط دسکتاپی شود و در حال حاضر ما در حال ایجاد این اطمینان هستیم که تمامی محصولات نرم‎افزاری ما بر روی اندروید و iOS در بهترین سطح و کیفیت قرار دارد و به دنبال ایجاد تغییر بزرگ بعدی از نظر شکل و عملکرد هستیم. کاری که ما با سرفیس کردیم خود یک نمونه‎ی خوب است. هیچ‎کس قبل از ما به فکر یک دستگاه 2 در 1 نیافتاده بود و ما این محصول را ایجاد و به موفقیت تبدیل کردیم، تا جایی که محصولات مشابه بیشتری به بازار می‎آیند. ما قصد انجام همین کار را در بازار گوشی‎های هوشمند داریم.”

فرضیه‎هایی در رابطه با سرفیس فون مجهز به چیپست‎های ARM است که اپلیکیشن‎ها را با استفاده از نسخه‎ی کامل ویندوز 10 اجرا می‎کند، اما در بهترین حالت این محصول تا سال 2020 آماده نخواهد شد. براساس گفته‎ی نادلا، شاید ما نبایست بگوییم که ویندز فون مرده است، بلکه تنها در یک حالت معلق قرار دارد که منتظر طراحی و قابلیت‎های جدیدی است که به آن حیات دوباره ببخشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال