تولید کبد انسانی با کمک چاپگر سه بعدی

چاپگرهای زیستی سه بعدی توسط محققان دانشگاه سائوپائولو بکار گرفته شدند تا در عرض 90 روز با استفاده از سلولهای خونی یک مینی کبد تولید شود. این عضو مصنوعی عملکردی مشابه کبد دارد و طی سه مرحله تفکیک ، چاپ و بلوغ شبیه سازی شده است. پژوهشگران برزیلی با ترکیب تکنیکهای زیست مهندسی مانند برنامه […]

چاپگرهای زیستی سه بعدی توسط محققان دانشگاه سائوپائولو بکار گرفته شدند تا در عرض 90 روز با استفاده از سلولهای خونی یک مینی کبد تولید شود. این عضو مصنوعی عملکردی مشابه کبد دارد و طی سه مرحله تفکیک ، چاپ و بلوغ شبیه سازی شده است. پژوهشگران برزیلی با ترکیب تکنیکهای زیست مهندسی مانند برنامه ریزی مجدد سلولی و کشت سلولهای بنیادی پر توان به هدف مورد نظرشان دست یافتند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، در محیط داخلی بدن 500 عملکرد حیاتی توسط کبد کنترل می شود ،  مهمترین آن تصفیه خونی است که از دستگاه گوارش وارد این عضو شده است. این مینی کبد وظایف معمول کبد از جمله تولید پروتئینهای حیاتی ، ذخیره ویتامینها ، ترشح صفرا را به درستی انجام می دهد. از آنجاییکه تعداد زیادی از بیماران کبدی به پیوند عضو نیاز دارند نتایج پژوهش حاضر برای این گروه امید بخش خواهد بود. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال