تولید کپسولهای مولکولی جهت مبارزه با سوء تغذیه در جهان

سوء تغذیه نوعی بیماری است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی مهمترین عامل مرگ و میر کودکان است. علاوه بر کمبود مواد غذایی ، پر خوری ، بدخوری و بعضی رژیمهای غذایی نیز باعث ابتلای افراد به این بیماری می شود. در این راستا محققان برای حل این معضل تدبیری اندیشیده اند ، آنها […]

سوء تغذیه نوعی بیماری است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی مهمترین عامل مرگ و میر کودکان است. علاوه بر کمبود مواد غذایی ، پر خوری ، بدخوری و بعضی رژیمهای غذایی نیز باعث ابتلای افراد به این بیماری می شود. در این راستا محققان برای حل این معضل تدبیری اندیشیده اند ، آنها کپسول های مولکولی را به مواد غذایی اضافه کردند تا با افزایش ارزش تغذیه ای خوراکیها از ابتلای افراد به سوء تغذیه پیشگیری کنند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، پژوهشگران دانشگاه MIT کپسول های حاوی ویتامین E و آهن را به مواد غذایی مانند آرد اضافه کردند . کمبود ویتامین ها می تواند در طولانی مدت مشکلات جدی سلامتی برای انسان ایجاد کند ، از جمله کمبود ویتامین E باعث ضعف سیستم ایمنی بدن و نهایتا کوری شده ، اختلال در توانایی های شناختی انسان نیز در اثر کمبود اهن و متعاقب آن کم خونی بوجود می آید. کشورهای در حال توسعه بیشتر با اینگونه معضلات دست و پنجه نرم می کنند ، از اینرو قرار است استفاده از کپسولهای مولکولی در آنها مورد آزمایش قرار گیرد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال