راهنمای جامع خرید کارت گرافیک بر اساس قیمت – آذر 93 (اختصاصی تکنولوژی نیوز)

در این روزها که طیف وسیعی از کارت های گرافیک همه روزه و با قیمت هایی متنوع توسط شرکت های مختلف عرضه می شود، خرید و انتخاب بهترین کارت گرافیک دشوار است. مخصوصا در جامعه ی ما که افراد زیادی به دنبال بازی های رایانه ای می باشند. به همین جهت، بر آن شدیم تا […]

در این روزها که طیف وسیعی از کارت های گرافیک همه روزه و با قیمت هایی متنوع توسط شرکت های مختلف عرضه می شود، خرید و انتخاب بهترین کارت گرافیک دشوار است. مخصوصا در جامعه ی ما که افراد زیادی به دنبال بازی های رایانه ای می باشند. به همین جهت، بر آن شدیم تا راهنمایی جامع را در رابطه با خرید کارت گرافیک منتشر کنیم.

پیش از مطالعه ی این راهنمای خرید، پیشنهاد می کنم اول با قسمت های مختلف کارت گرافیک آشنا شوید و “آموزش قدم به قدم اورکلاک کارت گرافیک (افزایش قدرت کارت گرافیک) – بخش اول” را مطالعه نمایید. پس از آن نیز می توانید بخش دوم آن را که مربوط به افزایش کارایی کارت گرافیک (اورکلاک) می باشد از صفحه ی “آموزش قدم به قدم اورکلاک کارت گرافیک (افزایش قدرت کارت گرافیک) – بخش دوم” مطالعه نمایید.

توجه داشته باشید که قیمت هایی که ذکر می شوند، به روز بوده و با بازار 10 تا 30 هزار تومان تفاوت دارند. همچنین باید بدانید که قیمت کارت های گرافیک بسیار بیشتر از گذشته شده اند. همچنین برای اجرای بازی های رایانه ای، در بدترین شرایط، حداقل فاکتوری که مد نظر است نوع حافظه ی کارت گرافیک است که باید GDDR5 باشد.

لازم است بدانیت که مبنای خرید کارت گرافیک، قیمت/عملکرد یا Price/Performence می باشد و تنها معرفی قوی ترین کارت گرافیک در بازه ی مشخص شده، مد نظر نمی باشد. آخرین نکته، فن آوری فیزیکس و هسته های پردازشگر CUDA در کارت های گرافیک شرکت انویدیا می باشد که هیچ گاه نباید از آن غافل شوید…

تا 200 هزار تومان

اگر به دنبال اجرای بازی های سبک همچون PES یا اجرای بازی های قدیمی تر در رزولوشن های پایین همچون HD یا 720×1280 می باشید، پیشنهاد ما خرید کارت گرافیک GT730 1GB GDDR5 و از برند Galaxy می باشد. البته با این کارت نباید به فکر قرار دادن جزئیات گرافیک بازی بر روی high یا بیشتر باشید، چرا که شاید گزینه ی medium نیز کمی بالا باشد!

تا 500 هزار تومان

اگر کمی بیشتر هزینه کنید، انتخاب های خوبی را می توانید داشته باشید. اگر به دنبال خرید کارت گرافیک تا قیمت 350 تا 400 باشید، می توانید نسخه ی GDDR5 و اورکلاک شده از کارت گرافیک GT740 را خریداری کنید. برند Galaxy قیمت کمتری از برند هایی همچون ایسوس و گیگابایت دارد و می تواند با پرداخت 350 هزار تومان صاحب این کارت گرافیک شوید. در این بازه ی قیمت، کارت گرافیک R7 250 نیز می تواند انتخاب دیگری باشد که همین قیمت را دارد اما پیشنهاد ما کارت GT740 است چرا که حافظه ی آن از نوع GDDR5 است.

تا سقف 500 هزار تومان نیز انتخاب مناسبی پیش روی شماست. شما می توانید کارت گرافیک R7 260X 2GB GDRR5 را خریداری نمایید، کارتی که می تواند به شما کمک زیادی در اجرای بازی های رایانه کند.

توجه : از قیمت 500 هزار تومان به بالا، کارت های گرافیک بسیار زیادی برای خرید وجود دارند و حتی یک کارت گرافیک از چندین برند مختلف، تا 50 هزار تومان و بیشتر هم با یکدیگر اختلاف دارند. همچنین، در بازه های 30 تا 70 هزار تومانی، قیمت کارت های گرافیک و البته قدرت آنها افزایش پیدا می کند که می تواند انتخاب را کمی گیج کننده و سخت کند.

تا 700 هزار تومان

تا قیمت 550 هزار تومان، پیشنهاد ما خرید کارت گرافیک GTX750 2GB GDDR5 می باشد. کمی گران تر از آن، مدل Ti از این کارت با نام GTX750ti را خریداری نمایید. اگر به دنبال خرید کارتی مناسب برای اجرای بازی ها تا 700 تومان می باشید، پیشنهاد ما خرید کارت گرافیک R9 270 می باشد.

کارت گرافیک R9 270 دارای حافظه ی GDDR5 و پهانی باند یا باس 256 بیت می باشد و می توانید در اجرای بازی های با رزولوشن های بالاتر همچون Full HD به خوبی شما را همراهی کند. اینکه از کدام برند این کارت گرافیک را خریداری کنید، به انتخاب خودتان است. می توانید با کمی جستجو در فضای مجازی و میان وب سایت های داخلی و خارجی، جواب خود را پیدا کنید.

تا 1 میلیون تومان

تا قیمت 800 هزار تومان می توانید خرید کارت گرافیک R9 270x توصیه می شود اما تا سقف 1 میلیون تومان دو انتخاب پیش رو دارید. مدل های زیادی از کارت گرافیک GTX760 تولید و عرضه شده اند که نسخه های با حافظه ی گرافیکی بالاتر، گران قیمت تر هستند و برخی نسخه ها به صورت کارخانه ای اورکلاک شده اند. این کارت ها با برند های مختلف از 850 تا 950 هزار تومان قیمت دارند.

کارت گرافیک دیگری نیز در این بازی از شرکت AMD می تواند انتخابی مناسب باشد و آن، کارت R9 280 می باشد. این کارت گرافیک قدرت بیشتری از GTX760 دارد و قدرتش کمی کمتر از GTX770 می باشد. به علت فن آوری ها و معماری جدیدتر این کارت گرافیک و البته قدرت بالاتر آن، پیشنهاد ما خرید کارت گرافیک R9 280 می باشد که می توانید با قیمت 950 هزار تومان خریداری کنید.

تا 1.5 میلیون تومان

در این بازه ی قیمت، شرکت AMD کارت های گرافیک زیادی را ندارد و تنها مدلی که می تواند خریداری کنید کارت فوق العاده ی MSI R9 280X Gaming TF IV BF4 3GB می باشد. این کارت نهایتا 1 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد و حتی با قیمت 1 میلیون و 150 هزار تومان نیز به فروش می رسد.

از کارت های شرکت انویدیا نیز کارت گرافیک GTX770 در مدل ها، حجم ها و مشخصات مختلفی عرضه می شود که قیمت آن شاید تا 1.2 میلیون تومان تا 1.5 میلیون تومان هم برسد. اما ما پیشنهاد میکنیم کارت گرافیک R9 280x را خریداری کنید چرا که در کنار جدیدتر بودنش، قدرت آن بسیار بالا می باشد و قدرت کارت گرافیک GTX770 به اندازه ی 300 تا 350 هزار تومان از R9 280x بیشتر نیست. به اعتقاد نویسنده ی این مطلب، خرید این کارت توجیه اقتصادی ندارد…

تا 2 میلیون تومان

در این بازه ی قیمت، دو کارت گرافیک از دو غول بزرگ کارت های گرافیک برای انتخاب وجود دارند. کارت گرافیک R9 290 و کارت گرافیک GTX 970 اما واقعا کدام بهتر است؟

خب شرکت انویدیا در سال های اخیر عملکرد بسیار بسیار بهتری در کارت های گرافیک نسبت به شرکت AMD داشته است و همین موضوع می تواند جواب سوال ما را مشخص کند. در تست های مختلفی که در بازی ها انجام شده است، تفاوت این دو کارت گرافیک چندان بالا نیست اما در تست های نرم افزاری، GTX 970 عملکرد بسیار بهتری نسبت به کارت گرافیک R9 290 شرکت AMD داشته است.

مدل های متنوعی از کارت گرافیک R9 290 عرضه می شوند که قیمت آنها از 1.600 میلیون تا 1 میلون و 900 هزار تومان است. اگر به دنبال خرید این کارت هستید، ما به شما کارت گرافیک MSI R9 290 Gaming Twin Frozr IV 4GB GDDR5 را پیشنهاد می کنیم که 1 میلیون و 650 هزار تومان قیمت دارد

اما اگر به دنبال خرید کارت گرافیک GTX 970 می باشید، بهترین کار خرید کارت گرافیک Gigabyte G1.Gaming 970 4GB با قیمت 1 میلیون و 750 هزار تومان است. البته توجه داشته باشید که قیمت این کارت، 100 هزار تومان بیشتر است…

بیشتر!

پرچم داران AMD و nVidia کارت های گرافیک R9 290x و GTX 980 هستند که بدون هر گونه حاشیه ای، کارت گرافیک GTX 980 را پیشنهاد می کنیم. این کارت، قوی ترین کارت گرافیک ساخته شده در جهان می باشد که البته قیمت آن 2 میلیون و 500 هزار تومان می باشد.

البته کارت گرافیک Titan-Z را فراموش نکرده ایم. به نظر شما خرید این کارت گرافیک با قیمت 10 میلیون تومان می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد؟! از سوی دیگر، شرکت AMD نیز نسخه ی 8 گیگابایتی از کارت گرافیک R9 290x را روانه ی بازار کرده است که خب قیمت آن نیز بیشتر از 6 میلیون تومان است و به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اما یک نکته ی بسیار بسیار مهم در خرید کارت گرافیک وجود دارد و آن، قدرت پاور شماست. توجه داشته باشید که ما فقط به مشخص نمودن کارت های گرافیک و معرفی آنها در بازه های مختلف قیمت پرداختیم و هیچ صحبتی در رابطه با پاور نکردیم پس اگر به دنبال خرید کارت گرافیک بودید، هیچ گاه بدون گرفتن مشاوره این کار را انجام ندهید چون در نظر نگرفتن پاور، می تواند خسارت های جبران نا پذیری را به همراه داشته باشد…

امیدوارم این مطلب بتواند نیاز های شما همراهان همیشگی تکنولوژی نیوز را بر طرف کند. در ادامه، خوشحال میشویم نظرات ارزشمند شما را جویا شویم.

لینک کوتاه | منبع : Tech-News

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال