ساخت ربات محقق توسط پژوهشگران دانشگاه MIT

“ITT” نام ربات جدیدی است که توسط محققان دانشگاه ام.آی.تی طراحی و ساخته شده است. آی. تی. تی ابتدا برای کارهای مکانیکی برنامه ریزی شده بود اما اعضای گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که قابلیتهای این ربات بیش از حد انتظار است و بنابراین از آن در کارهای آزمایشگاهی بهره برداری نمودند. تاکنون 100 […]

“ITT” نام ربات جدیدی است که توسط محققان دانشگاه ام.آی.تی طراحی و ساخته شده است. آی. تی. تی ابتدا برای کارهای مکانیکی برنامه ریزی شده بود اما اعضای گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که قابلیتهای این ربات بیش از حد انتظار است و بنابراین از آن در کارهای آزمایشگاهی بهره برداری نمودند. تاکنون 100 هزار آزمایش توسط آی.تی.تی طی یک سال به انجام رسیده است ، این حجم کاری ارزشی معادل کار دو هفته ای یک دانشجوی دکتری است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، توانایی این ربات محقق در انجام آزمایش ، بررسی نتایج و در صورت نیاز تکرار پروسه موجب صرفه جویی در زمان و کار نیروی انسانی برای مطالعات علمی و تحقیقاتی می شود . نتایج این مطالعه که در مجله “Science Robotics” چاپ شده نشان داده توانایی استدلال و درک بالای آی. تی. تی در کارهایی که به آن واگذار می شود باعث شده تا یافتن نتایج کارآمد پروژه ها انجام آزمایشات را پیگیری کند. با توجه به این موارد احتمال اینکه این سری از رباتهای محقق در آینده جای انسانها را بگیرند مورد انتظار است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال