نحوه دریافت رمز دوم پویا ( یکبار مصرف ) بانکهای مختلف

آموزش چگونگی نحوه دریافت رمز دوم پویا ( یکبار مصرف ) انواع بانکهای مختلف را در این مقاله آموزشی بطور کامل توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. بانک مرکزی ایران دریافت رمز دوم یکبار مصرف را برای شهروندان از ابتدای دی ماه سال جاری اجباری کرد. این طرح با هدف کاهش کلاهبرداری های اینترنتی […]

آموزش چگونگی نحوه دریافت رمز دوم پویا ( یکبار مصرف ) انواع بانکهای مختلف را در این مقاله آموزشی بطور کامل توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بانک مرکزی ایران دریافت رمز دوم یکبار مصرف را برای شهروندان از ابتدای دی ماه سال جاری اجباری کرد. این طرح با هدف کاهش کلاهبرداری های اینترنتی و ممانعت از دسترسی آسان مجرمان به اطلاعات حساب بانکی افراد در فضای وب اجرایی خواهد شد. بر طبق اعلام بانک مرکزی از این تاریخ به بعد خریدهای اینترنتی تنها با استفاده از رمز دوم یکبار مصرف قابل انجام است. دریافت رمز و تایید شماره تلفن همراه فرد منوط به مراجعه حضوری دارنده کارت بانکی به بانک صادرکننده آن می باشد و فعالسازی این رمز از طریق پیامک و اپلیکیشن موبایل امکان پذیر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری  تک‌نیوز ، 32 بانک و موسسه اعتباری از جمله بانکهای ملت ، ملی ، سامان ، پاسارگاد ، سپه ، آینده ، پارسیان ، دی ، بانک شهر ، تجارت ، صادرات ، گردشگری ، رفاه کارگران ، حکمت ایرانیان ، ایران زمین ، قوامین ، قرض الحسنه مهر ایران ، رسالت ، سرمایه ، سینا ، انصار ، خاورمیانه ، کشاورزی ، مسکن ، پست بانک ، توسعه تعاون ، صنعت و معدن ، اقتصاد نوین ، موسسه اعتباری توسعه ، موسسه اعتباری کوثر ، موسسه اعتباری ملل ، موسسه اعتباری نور جزئیات نحوه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف را به شرح ذیل اعلام نموده اند:

1-بانک ملت : سامانه رمزنگار ملت جهت دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای کارتهای این بانک (به استثناء کارت هدیه) معرفی شده است. دو راه برای استفاده از این سامانه وجود دارد:

  • از طریق سایت بانک ملت نرم افزار مربوطه (برای سیستم عاملهای اندروید و iOS) را دانلود نمایید. با مراجعه به دستگاه خودپرداز یا پایانه بانکی غیرنقد بانک ، انتخاب گزینه رمز کارت و فعالسازی رمز پویا را به ترتیب ذیل انجام دهید:پس از دریافت کد فعالسازی از طریق پیامک با درج شماره همراه خود آن را در اپلیکیشن وارد کنید.در مرحله آخر با افزودن کارت بانک ملت به سامانه رمزنگار می توانید رمز دوم یکبارمصرف را از این سامانه دریافت نمایید. زمان اعتبار این رمز 60 ثانیه تعیین شده ، بعلاوه امکان دریافت رمز پویای اول برای کاربران از طریق نرم افزار مذکور وجود دارد.
  • با مراجعه به دستگاه خودپرداز یا پایانه بانکی غیرنقد بانک مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید:در این مرحله شماره همراه شما نمایش داده می شود پس از تایید صحت آن پیامک فعالسازی و راهنمای سامانه به کاربر ارسال می شود.چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده را به سامانه 30003303 پیامک کنید. بانک با سرشماره  Bank Mellat  رمز هفت رقمی یکبار مصرف را برای شما ارسال می کند. امکان فعالسازی همزمان خدمات سامانه پیامکی و سامانه اپلیکیشن بانک ملت برای مشتریان این بانک وجود دارد.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

2-بانک ملی : با نصب اپلیکیشن 60 و استفاده از کد دستوری می توانید برای کارتهای بانک ملی رمز یکبار مصرف دریافت کنید. افرادی که گوشی هوشمند ندارند با وارد کردن کد دستوری در سامانه ثبت نام  و پس از دریافت کد فعالسازی باقی مراحل را انجام دهند. سپس با مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عملیات رمز جهت دریافت رمز دوم پویا سایر مراحل را تکمیل نمایند. نرم افزار مذکور برای سیستمهای اندروید و iOS طراحی شده و کاربران با استفاده از آن می توانند هر 60 ثانیه یک رمز یکبار مصرف اول یا دوم دریافت کنند. اگر مایلید از نرم افزار این بانک برای دریافت رمز پویا استفاده کنید لازم است مراحل ثبت نام را تکمیل نمایید. ابتدا گزینه رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید سپس شماره همراه و کدفعالسازی (دریافتی از طریق پیامک ) را وارد نمایید. در ادامه کاربران حق انتخاب بین سه روش مراجعه به دستگاه خودپرداز ، رجوع به سامانه بام و مراجعه به دستگاه کیوسک / cashless را دارند.

  • سامانه بام : برای استفاده از این سامانه علاوه بر اپلیکیشن 60 لازم است نرم افزار رمزبان بانک ملی را نصب نمایید. طبق تصاویر نمایش داده شده در ذیل با ورود به سامانه بام گزینه فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت را انتخاب کنید. در صفحه نمایش داده شده اطلاعات کارت بانکی و نوع رمز درخواستی را مشخص نمایید. در مرحله آخر با وارد کردن کد نمایش داده شده و کد ارسالی از طریق پیامک در نرم افزار 60  رمز پویای کارت ملی را دریافت می کنید.
  • کیوسک /cashless : نصب نرم افزار 60 و نرم افزار رمزبان بانک ملی در این روش الزامی است. مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید:

سپس شماره تلفن همراه خود را وارد نموده و رمز کارت را در قسمت مربوطه درج نمایید. مطابق تصاویر ذیل بخش اول توکن  روی رسید چاپی  و بخش دوم از طریق پیامک برای کاربر ارسال می شود. با وارد شدن به نرم افزار رمزبان بخش منوی اتصال کارت را انتخاب کنید. توکن رسید چاپی و پیامک را در این بخش درج نمایید. به این ترتیب رمز یکبارمصرف را دریافت می کنید. برای غیرفعالسازی رمز کافی است گزینه “غیرفعالسازی رمز اول یکبار مصرف” و یا “غیر فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف” را انتخاب نمایید.

  • خودپرداز: با مراجعه به عابر بانک مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید:

    سپس با وارد کردن تلفن همراه بخش اول و دوم توکن را دریافت می کنید و با انتخاب گزینه اتصال کارت نرم افزار 60 توکن را وارد کنید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که با فعال شدن رمز دوم یکبار مصرف ، رمز دوم ثابت غیرفعال می شود. در صورت تمایل به غیر فعال کردن رمز دوم کارت را وارد خودپرداز نموده و گزینه غیرفعالسازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.

    لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام 

3-بانک سامان: امکان فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف به صورت حضوری و غیر حضوری برای کارتهای بانک سامان وجود دارد. استفاده از نت بانک جهت دریافت غیر حضوری رمز دوم پویا و مراجعه حضوری به شعب بانک سامان پس از نصب نرم افزار مربوطه روشهایی است که توسط این بانک معرفی شده است.

با مراجعه به سایت بانک سامان (  www.sb24.com)  اپلیکیشن رمزینه را از منوی نرم افزارها انتخاب و آن را روی گوشی خود نصب نمایید. استفاده از نرم افزار رمزینه نیازی به اتصال اینترنت ندارد.

وارد نت بانک سامان به نشانی  https://ib.sb24.com شوید. از منوی مدیریت کارت ، گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب نمایید. پس از مشخص کردن کارت مورد نظر خود ، روی دکمه فعالسازی برنامک کلیک کنید. کد QR در این مرحله نمایش داده می شود که پس از آن کاربران 10 دقیقه فرصت دارند تا سایر مراحل را تکمیل نمایند.

با ورود به نرم افزار رمزینه یک کد 6 رقمی انتخاب کنید و آن را جهت استفاده مجدد حفظ نمایید. سپس گزینه فعالسازی رمز دوم کارت را در این نرم افزار انتخاب کنید. با کلیک روی گزینه اسکن کد تصویری ، تصویر نمایش داده شده را اسکن کنید.

دوباره کد 6 رقمی رمزینه و کد 4 رقمی پیامک شده  را وارد نمایید. در بانک سامان پس از فعال شدن رمز دوم پویا ، رمز دوم ایستا کارت غیرفعال نمی شود. در صورت تمایل برای غیرفعال کردن آن لازم است به شعب این بانک مراجعه کنید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

4-بانک پاسارگاد: بانکداری مجازی و موبایل بانک از جانب بانک پاسارگاد جهت دریافت رمز دوم پویا معرفی شده است. مشتریان این بانک از طریق سه مسیر ذیل می توانند رمز درخواستی خود را دریافت نمایند:

مسیر اول: با ورود به صفحه بانکداری مجازی از بخش کارت گزینه کارت های من را انتخاب کنید. در ستون عملیات ، انتخاب گزینه انتخاب مدیریت نوع رمز دوم و تایید رمز دوم یکبار مصرف را انجام دهید.

مسیر دوم: از طریق موبایل بانک (همراه بانک) قسمت کارت گزینه رمز پویا را انتخاب  و سپس روی آیکون فعالسازی کلیک کنید.

مسیر سوم: در موبایل بانک (همراه بانک) از بخش سایر ، گزینه عملیات کارت را انتخاب کنید. سپس از بخش فعال یا غیر فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت ، گزینه فعال کردن رمز یکبار مصرف را انتخاب نمایید.

زمانیکه فعال سازی رمز پویا را از طریق یکی از مسیرهای فوق انجام دادید کافی است هنگام خریدهای اینترنتی با مراجعه به موبایل بانک (همراه بانک) از منوی کارت موبایل بانک و گزینه رمز پویا اقدام به انتخاب بخش دریافت رمز پویا نمایید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

5-بانک سپه : نصب اپلیکیشن رمز ساز بانک سپه جهت دریافت رمز دوم یکبار مصرف الزامی است. از ویژگی های رمز ساز سپه اینست که چند نفر با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور شخصی خود می توانند از نرم افزار نصب شده روی یک گوشی هوشمند استفاده کنند. با ورود به نرم افزار رمزساز سپه اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

شماره مشتری را با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک سپه دریافت کنید. شماره سریال 19-12 رقمی OTP بعد از درخواست رمز ساز از بانک در اختیار مشتری قرار می گیرد. کد فعالسازی 6 رقمی یکبار مصرف نیز به شماره همراه شخص پیامک می شود. تعریف نام کاربری و رمز عبور برای استفاده از این برنامه الزامی است.

نام کاربری باید لاتین (دارای حداقل 3 و حداکثر 16 کاراکتر) باشد. کاراکترهای حرف و عدد مجاز است ( بزرگی ، کوچکی حروف) اهمیتی ندارد . رمز ورود باید لاتین باشد ( دارای حداقل 6 و حداکثر 16 کاراکتر ) باشد. کاراکترهای حرف ، عدد و @  ! & و … مجاز هستند و لازم است که حداقل یک حرف و یک عدد در آن استفاده گردد. پس از تایید نام کاربری و رمز ورود پیغام فعالسازی نمایش داده می شود. لازم به ذکر است که کد فعالسازی این برنامه یکبار مصرف می باشد.برای استفاده از نرم افزار باید دوباره نام کاربری و رمز ورود را وارد کنید. در صورتیکه کاربر جدیدی بخواهد وارد این برنامه شود باید گزینه “فعالسازی برای شخص جدید” را انتخاب کند. زمانیکه کاربر رمز ورود را سه بار پیاپی اشتباه وارد کند تا 15 دقیقه نمی تواند وارد برنامه شود ، بدین ترتیب هرچه تعداد اشتباهات بیشتر باشد این زمان طولانی تر می شود. کاربر بعد از 12 بار اشتباه تنها در صورت فعالسازی مجدد می تواند وارد برنامه شود.

پس از ورود به برنامه گزینه دریافت رمز را انتخاب کنید. رمز یکبار مصرف به مدت 30 ثانیه نمایش داده می شود که امکان کپی آن در حافظه گوشی وجود دارد. اعتبار رمز دوم پویای بانک سپه 90 ثانیه است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

6-بانک آینده: برای گرفتن رمز دوم یکبار مصرف ابتدا نرم افزار راز توسط این بانک معرفی شد اما مدیران بانک آینده اعلام نمودند از 26 آبان ماه سال جاری این اپلیکیشن با “ریما” جایگزین شده است. مشتریان دارای گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید می توانند از سایت بانک آینده برنامه رمز یکبار مصرف را دریافت نمایند. پس از نصب آن اطلاعات کاربری را وارد کنید (لازم است همان شماره همراهی که به بانک اعلام شده را در این مرحله استفاده شود). دریافت کلید رمز نگاری و بررسی صحت شماره تلفن همراه از طریق اینترنتی صورت می گیرد. لازم است رمز یا الگو (Pattern) در این مرحله تعیین گردد. مشتری با وارد کردن شماره همراه در دستگاه خودپرداز بانک آینده کد امنیتی را از طریق رسید (8 رقمی) و پیامک (12 رقمی) دریافت می کند (این فرآیند برای رمز اول و دوم کارت قابل استفاده است) . با وارد کردن کد فعالسازی پیامکی و رسید خودپرداز استفاده از این برنامه امکان پذیر می شود.

  لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

7-بانک پارسیان : مشتریان این بانک ابتدا باید شماره همراه خود را درسیستم بانکی ثبت کرده باشند. سپس با مراجعه به خودپرداز طبق مراحل ذیل نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام نمایند:

از منوی عملیات رمز ، گزینه ثبت نام رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. یک رمز دلخواه هشت رقمی (تکرار یک عدد بیش از 4 بار مجاز نیست و از اعداد پشت سر هم استفاده نکنید) در بخش مربوطه درج نمایید و این رمز را برای خود حفظ کنید.

در این مرحله کد فعالسازی با اعتبار 24 ساعته به موبایل شما ارسال می شود. با مراجعه به موبایل بانک پارسیان (پارسیان من نسخه 1.3.14  به بعد) طی این 24 ساعت فعالسازی برنامه را انجام دهید. با وارد شدن به همراه بانک پارسیان از منوی اصلی گزینه رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه ثبت ، کاربر باید شماره کارت و کد فعالسازی را وارد کند تا عملیات فعالسازی خاتمه یابد.

برای دریافت رمز یکبار مصرف با اعتبار 60 ثانیه ای باید از قسمت تنظیمات گوشی گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را فعال کنید. با مراجعه مجدد به همراه بانک پارسیان از منوی اصلی گزینه رمز یکبار مصرف را انتخاب کرده و از بخش صدور ، شماره کارت و رمز 8 رقمی که در خودپرداز مشخص کرده اید را وارد نمایید. سپس روی گزینه رمز هفت رقمی کلیک نمایید تا رمز یکبار مصرف برای شما نمایش داده شود. 

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

8-بانک دی: ابتدا اپلیکیشن” ارس” را روی موبایل خود نصب کنید. برای تعیین نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک دی با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از شعب این بانک مراجعه نمایید. سپس وارد سامانه اینترنتی بانک دی شوید و از منوی کارت گزینه “فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف” انتخاب کنید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

9-بانک شهر: جهت دریافت رمز دوم یکبار مصرف از این بانک پس از نصب نرم افزار مربوطه وارد کردن اطلاعات هویتی الزامی است. مشتریان می توانند با مراجعه به شعب بانک شهر و پس از احراز هویتشان از طریق اسکن بارکد دوبعدی رمز یکبار مصرف را دریافت نمایند. طبق اعلامیه جدید بانک شهر امکان فعالسازی بزودی از طریق سایر درگاههای بانک فراهم خواهد شد.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

10-بانک تجارت: جهت دریافت رمز دوم پویا ابتدا به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه نمایید. با ورود به بخش سایر خدمات گزینه فعالسازی رمز پویا را انتخاب کنید. رسید حاوی شماره سریال و تلفن همراه خود را از دستگاه تحویل بگیرید. کد فعالسازی رمز پویا به صورت پیامک برای شما ارسال می گردد. سپس با مراجعه به سایت بانک تجارت  نرم افزار همراز را گوشی خود نصب کنید. (این برنامه برای سیستم های اندروید و iOS در دسترس است)

با ورود به این نرم افزار و تعریف کلمه عبور (حداقل 8 رقمی) گزینه افزودن کارت را فعال کنید. شماره کارت و شماره سریال دریافتی از طریق رسید را در بخش مربوطه درج نمایید. در قسمت کلید فعالسازی توکن کد فعالسازی پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد نمایید سپس دکمه تایید را فعال کنید. در مرحله بعد گزینه درخواست رمز یکبار مصرف را انتخاب کرده ، با وارد کردن کلمه عبور آن را تایید نمایید . رمز دوم پویا به مدت 30 ثانیه نمایش داده می شود و مدت اعتبار مصرف آن 60 ثانیه است. پس از گذشت 30 ثانیه رمز مخفی شده و برای دریافت رمز جدید باید مجددا مراحل بالا  تکرار شود

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

11-بانک صادرات: نرم افزار “ریما” در سایت بانک صادرات و نرم افزار “صاپ” قابل دسترس است. مراجعه به دستگاه خودپرداز برای دریافت کد فعالسازی اپلیکیشن الزامی است. مشتریان پس از وارد کردن این کد در نرم افزار ریما می توانند رمز یکبار مصرف اول و دوم کارت را دریافت نمایند.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

12-بانک گردشگری: سامانه های اینترنت بانک و موبایل بانک جهت دریافت رمز دوم پویا توسط بانک گردشگری معرفی شده است. در صورت تمایل به استفاده از اینترنت بانک کافی است با وارد کردن رمز عبور به سامانه اینترنت بانک گردشگری وارد شوید.

از منوی کارت ، گزینه کارتهای من و سپس کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی آیکن از قسمت عملیات کلیک کنید و مدیریت نوع رمز را به منظور فعال / غیرفعال کردن رمز پویا انتخاب کنید.

در این مرحله پیامی با مضمون تایید درخواست رمز نمایش داده می شود که در صورت تمایل به فعالسازی گزینه بله و در غیر اینصورت گزینه خیر را انتخاب کنید.

رمز دوم یکبار مصرف به منظور استفاده در خریدهای اینترنتی شما صادر خواهد شد.

با نصب آخرین نسخه سامانه همراه بانک گردشگری و ورود به آن گزینه خدمات کارت را انتخاب کنید. شماره همراه جهت دریافت پیامک کد فعالسازی از این سامانه الزامی است. (همان شماره موبایلی که در سامانه بانکداری متمرکز (فناپ) تعریف شده را وارد نمایید).

با وارد کردن کد فعالسازی باید یک رمز عبور نیز تعریف کنید.

پس از ورود به سامانه از بخش سایر، گزینه رمز یکبار مصرف کارت را انتخاب کنید.

فهرست کارتهای مورد نظر نمایش داده می شود و با انتخاب کارت مورد نظر می تواند رمز دوم پویا را برای آن دریافت نمایید.

پیام (کارت یافت نشد) زمانیکه برای هیچکدام از کارتها رمز دوم پویا صادر نشده باشد و پیام (مشتری دارنده کارت یافت نشد) وقتی شماره همراه مشتری در بانک با شماره سامانه پرداخت یکسان نباشد نشان داده می شود.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

13-بانک رفاه کارگران: “رمز ساز رفاه” نرم افزاری است که توسط این بانک برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف ارائه شده ، توضیحات مورد نیاز جهت فعالسازی این نرم افزار در تصویر ذیل قابل مشاهده است:

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

14-بانک حکمت ایرانیان: اپلیکیشن ارس را جهت دریافت رمز دوم یکبار مصرف از سایت این بانک دانلود و نصب نمایید. پس از باز کردن نرم افزار رمز عبور (دارای حداقل 8 کاراکتر ، حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی ، حداقل یک عدد و یکی از کاراکترهای  @#$%+=_*?) باشد و همچنین الگو (4 نقطه بهم متصل) تعیین کنید. تکرار رمز عبور و الگوی تعیین شده الزامی است.

با مراجعه به یکی از شعب بانک حکمت ایرانیان درخواست رمز اول یا دوم پویا را پیگیری نمایید. با ورود به نرم افزار مربوطه و انتخاب نام بانک دکمه اسکن کن را فعال نمایید تا  QR code دریافتی از شعبه اسکن شود.

یکی از گزینه های رمز اول ، رمز دوم و یا هر دو را انتخاب نمایید . رمز فعالسازی که از طریق پیامک به شما ارسال شده و یک عدد 6 رقمی را به دلخواه در بخش مورد نظر وارد کنید.

مانند تصویر  این رمز در حدود 3 دقیقه نمایش داده می شود و در تمامی درگاههای پرداخت قابل استفاده است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

15-بانک ایران زمین: مشتریان جهت فعالسازی رمز دوم پویا ابتدا باید به شعب بانک ایران زمین مراجعه و فعالسازی سرویس رمز یکبار مصرف را پیگیری کنند . پس از تحویل QRCode توسط کاربر شعبه از سایت  izbank.ir نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین را دانلود و نصب نمایید. فعالسازی این نرم افزار با استفاده از کد QRCod و انتخاب رمز ورود برای نرم افزار رمزساز امکان پذیر است. از این طریق افراد می توانند رمز دوم پویا کارتهای این بانک را دریافت کنند. روشهای دریافت لینک دانلود نرم افزار مربوطه به شرح ذیل است:

جهت دریافت لینک دانلود نرم افزار رمزساز ایران زمین برای نسخه اندروید عدد 23 را به 30006905 ارسال کنید.

جهت دریافت لینک دانلود نرم افزار رمزساز ایران زمین برای نسخه آیفون عدد 24 را به 30006905 ارسال کنید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

16-بانک قوامین: نرم افزار جی بی رمز توسط این بانک به منظور دریافت رمز دوم پویا در نظر گرفته شده که برای مشتریان دارای گوشی هوشمند با سیستم اندروید و iOS قابل دسترس است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

17-بانک قرض الحسنه مهر ایران: برای فعالسازی رمز پویا مراجعه حضوری مشتریان به شعب این بانک الزامی است. پس از تحویل گرفتن برگه حاوی کد رمزنگاری شده (QR Code) ، از سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران نرم افزار ارس را دانلود نمایید. با نصب این نرم افزار جهت فعالسازی آن کدرمزنگاری شده نیاز است. با قرار دادن برگه‌ی دریافت شده از شعبه‌ی بانک مقابل دوربین گوشی همراه خود می توانید وارد نرم افزار شوید و رمز دوم پویا را دریافت نمایید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

18-بانک قرض الحسنه رسالت: نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف در این بانک از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک تعیین شده است.

روش اول: وارد شدن به سامانه اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت ، انتخاب گزینه کارت و سپس کارتهای من می باشد. روی قسمت عملیات کلیک می کنیم تا کارت مورد نظر فعال گردد ، با انتخاب گزینه مدیریت رمز دوم پیغامی نمایش داده می شود که با تایید آن عملیات فعالسازی خاتمه می یابد.

روش دوم: وارد شدن به سامانه موبایل بانک قرض الحسنه رسالت و انتخاب گزینه سایر سپس اجرای عملیات کارت است. با کلیک روی گزینه فعال / غیر فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت ، از لیست کارت / کارتهای نمایش داده شده رمز دوم پویای کارت را فعال می کنیم.

جهت دریافت رمز دوم پویا وارد سامانه موبایل بانک شوید . از منوی سایر بخش رمز یکبار مصرف پویا را فعال کنید. با انتخاب کارتی که قبلا رمز پویای آن را فعال کرده اید رمز دوم یکبار مصرف نمایش داده می شود.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

19-بانک سرمایه: این بانک برای ارائه رمز یکبار مصرف اینترنت بانک ، رمز دوم یکبار مصرف کارت و رمز اول یکبار مصرف برنامک رمزساز سرمایه را معرفی نموده است. این برنامه برای سیستمهای اندروید و iOS  قابل دسترس است.

با مراجعه به سایت بانک سرمایه (www.sbank.ir) این نرم افزار را دانلود و نصب نمایید. اگر سیستم گوشی شما iOS  است پس از نصب نرم افزار به بخش تنظیمات مراجعه کرده و نسبت به trust کردن آن اقدام نمایید.

برای وارد شدن به اینترنت بانک ، نام کاربری و رمز ایستا (کد دریافتی از شعبه بانک) نیاز است. در بخش تنظیمات گزینه فعالسازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید. با کلیک روی گزینه رمز دوم یکبارمصرف اینترنت بانک و همراه بانک در صفحه بعد فعالسازی برنامک رمزساز ظاهر می شود . هنگامیکه کاربر این گزینه را انتخاب کند پیامکی حاوی کد چهار رقمی برای او ارسال می گردد. علاوه بر کد فعالسازی یک بارکد دوبعدی (QRCODE) نیز در صفحه اینترنت بانک نشان داده می شود.

با اجرای برنامک رمز ساز کد تصویری را اسکن نمایید ، برای اسکن آن کد فعالسازی درخواست می شود. هنگام وارد کردن کد فعالسازی یک کد 6 رقمی نیاز است. در این مرحله رمز یکبار مصرف جهت ورود به اینترنت بانک نشان داده می شود. هر دقیقه یک رمز برای یکبار استفاده تولید شده و در صورتیکه  تعداد اشتباهات ورود به اینترنت بانک زیاد باشد نام کاربری به مدت 24 ساعت مسدود می گردد.

مشتریان بانک سرمایه به دو طریق مراجعه حضوری و وارد شدن به اینترنت بانک می توانند رمز دوم یکبار مصرف دریافت نمایند. شرح جزئیات این روشها در ذیل آمده است:

برای ورود به اینترنت بانک باید نام کاربری و رمز ایستا (کدی که از شعبه بانک دریافت نموده اید) را در قسمت مربوطه درج نمایید. در قسمت تنظیمات گزینه فعالسازی برنامک رمزساز را انتخاب و سپس روی رمز دوم یکبار مصرف کلیک کنید. در مرحله بعد باید کارتی که مایل به گرفتن رمز دوم برای آن هستید را مشخص کنید. با انتخاب گزینه فعالسازی برنامک رمزساز یک کد چهار رقمی برای شما پیامک شده و QRCODE  نیز در صفحه نمایش داده می شود. پس از اسکن این کد کاربر باید شماره پیامک شده و رمز 6 رقمی ( رمزی که در این مرحله یا قبلا توسط مشتری تعیین شده) را نیز وارد کند. پس از وارد کردن این رمز عملیات گرفتن رمز دوم پویا خاتمه یافته و آن را از برنامک دریافت می کنید. اگر علاوه بر کارت انتخابی مایلید برای کارت دیگری رمز پویا دریافت کنید باید شماره کارت را انتخاب و گزینه افزودن کارت را فعال نمایید.

با مراجعه حضوری مشتری به یکی از شعب بانک سرمایه و ارائه درخواست فعالسازی نرم افزار ، یک بارکد دو بعدی پرینت گرفته در اختیار وی قرار می گیرد. با اسکن بارکد و وارد کردن رمز برنامک در این مرحله پیامک حاوی کد چهار رقمی برای مشتری ارسال می گردد. پس از درج این رمز در بخش مربوطه رمز یکبار مصرف پویا ارائه می شود. اگر مشتری بیش از سه بار رمز یکبار مصرف را اشتباه وارد کند کارت مسدود شده و برای فعالسازی مجدد لازم است رمز دوم کارت را از ATM سرمایه مجددا دریافت کنید. به این ترتیب می توانید با رمز جدید تراکنش های کارتی غیر حضوری خود را انجام دهید. برای رفع مسدود شدن کارت در برنامک رمز ساز مراجعه حضوری به شعب بانک سرمایه ضروری می باشد.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

20-بانک سینا: نحوه دریافت رمز دوم پویا برای این بانک مشابه بانک حکمت ایرانیان است. مشتریان با نصب اپلیکیشن “ارس” از منوی انتخاب بانک می توانند بانک سینا را انتخاب نمایند. سایر مراحل مشابه آنچه برای بانک حکمت ایرانیان توضیح داده شده می باشد.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

21-بانک انصار: این بانک نیز اپلیکشن ” ارس” را به عنوان ارائه دهنده خدمات رمز پویا معرفی نموده است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

22-بانک خاورمیانه: برنامه رمز پویا (OTP) توسط این بانک چهت دریافت رمز دوم پویا معرفی شده است. پس از مراجعه به شعب بانک خاورمیانه و دریافت پاکت حاوی رمز ، از طریق وبسایت بانک  نرم افزار مربوطه را برای سیستمهای اندروید و iOS  دانلود نمایید. مشتریانی که از سیستم iOS استفاده می کنند لازم است از مسیر  Setting>General>Device Management>A.Y.Technologies ، تکنولوژی  A.Y را فعال نمایند.

ثبت نام و ورود به برنامه رمز پویا (OTP) : شماره مشتری ، کلمه عبور دریافت شده از بانک و متن تصویر نشان داده شده (برای سیستم اندروید این اطلاعات در دوصفحه و iOS   در یک صفحه نمایش داده می شود) . پس از وارد کردن کد ارسال شده از طریق پیامک لازم است کاربر رمز عبور تعریف کند. این رمز در سیستم اندروید با عنوان کلمه عبور رمز یکبار مصرف و در iOS رمز جدید نامگذاری شده باید تکرار گردد. با انتخاب گزینه تایید می توانید دوباره با همان رمز وارد برنامه شوید.

در مورد سیستم iOS   اجازه فعالسازی اثر انگشت یا تشخیص چهره برای ورود به برنامه از مشتری سوال می شود و برای سیستم اندروید از منوی تنظیمات این امکان فراهم شده است.

برای فعالسازی کارت های نقدی و اعتباری روی هر کارت کلیک کنید پیامکی حاوی کد فعالسازی برای شما ارسال می گردد. کد دریافتی را در برنامه وارد کنید و دکمه تایید را بزنید تا پیغام فعالسازی موفق نشان داده شود. دکمه پایان را انتخاب کنید تا به صفحه اصلی بازگردید. در این مرحله با انتخاب دکمه دریافت رمز کارت برای مشتری رمز دوم پویا صادر می شود.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

23-بانک کشاورزی: “ریما” نرم افزار معرفی شده توسط این بانک می باشد که توضیحات نحوه استفاده از آن در قسمت بانک آینده به تفصیل آمده است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

24-بانک مسکن: اپلیکیشن رمزنمای بانک مسکن برای ارائه رمز دوم پویا به مشتریان این بانک در نظر گرفته شده است. ابتدا با مراجعه به دستگاه خود پرداز فعالسازی رمز دوم پویا را انجام دهید. سپس از سایت این بانک  برنامه رمزنمای بانک مسکن را دانلود کنید. با نصب این نرم افزار می توانید رمز دوم یکبار مصرف را دریافت نمایید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

25-پست بانک : دو روش پیشنهادی پست بانک برای دریافت رمز دوم پویا به شرح ذیل می باشد:

نصب برنامک رمز ساز یکبار مصرف از تاریخ 01/09/98 قابل استفاده است و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بوسیله پیامک ( سامانه هریم)  از تاریخ 15/10/98 در دسترس مشتریان این بانک قرار می گیرد.

جهت استفاده از این روشهای رایگان مراجعه حضوری به شعبه پست بانک و تایید شماره همراه الزامی است. زمانیکه مشتری تمایلی به نصب برنامه مذکور در گوشی همراه خود نداشته باشد تنها با تایید شماره در شعبه پست بانک ، رمز دوم یکبار مصرف در خدمات بدون حضور کارت ( خرید از درگاههای اینترنتی ، نرم افزارهای پرداخت ، اینترنت بانک ، موبایل بانک و …) به صورت پیامک برای وی ارسال می گردد.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

26- بانک توسعه تعاون: از طریق توضیحات ارائه شده ذیل مربوط به سامانه های اینترنت بانک یا همراه بانک مشتریان می توانند رمزپویا دریافت نمایند. 

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

27-بانک صنعت و معدن : برنامک رمز ساز جهت دریافت رمز یکبار مصرف مورد نیاز مشتریان این بانک معرفی شده است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

28-بانک اقتصاد نوین : اپلیکیشن ارس توسط این بانک معرفی شده است که مشتریان پس از نصب آن روی گوشی همراه خود می توانند به صورت حضوری یا غیرحضوری نسبت به دریافت رمز پویا اقدام نمایند.

روش حضوری: با مراجعه به شعبه فرم درخواست فعالسازی کارت را تکمیل نمایید. پس از دریافت بارکد و کدفعالسازی وارد برنامه شده تا رمز دوم پویا دریافت کنید.

روش غیرحضوری (قابل استفاده برای مشتریانی که سامانه ارسال پیامک تراکنشهای مالی خود را فعال نموده اند) : پس از دانلود اپلیکیشن وارد اینترنت بانک شوید (در صورت فعال نبودن اینترنت بانک می توانید از طریق منوی ثبت نام آن را فعال کنید). از منوی کارت گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را انتخاب کنید. بدین ترتیب رمز پویا با اعتبار 60 ثانیه برای شما صادر می شود.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

29-موسسه اعتباری توسعه: این موسسه در سایت خود لینک دریافت اپلیکیشن مربوط به فعالسازی رمز پویا برای سیستمهای اندروید و iOS را قرار داده است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

30-موسسه اعتباری کوثر: مراجعه حضوری به یکی از شعب آن جهت فعالسازی همراه بانک و اینترنت بانک موسسه اعتباری کوثر الزامی است. از منوی همراه بانک گزینه تولید رمز یکبار مصرف فعال کنید.

برای گزینه انتخابی شما رمز صادر خواهد شد.

در صورت انتخاب گزینه کارت لیست کارتهای فعال نمایش داده می شود با انتخاب هر کدام از آنها نوع رمز (اول / دوم) را نیز مشخص کنید.

پس از تایید اطلاعات در صفحه بازبینی رمز یکبار مصرف با اعتبار 60 ثانیه نمایش داده می شود.

در مورد اینترنت بانک مشابه مراحل بالا عمل نمایید تا رمز دوم یکبار مصرف را دریافت کنید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

31-موسسه اعتباری ملل: اپلیکیشن “فام” توسط این موسسه معرفی شده که نحوه فعالسازی آن مشابه سایر نرم افزارهای بانکی می باشد.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

32-موسسه اعتباری نور: با مراجعه به سایت موسسه اعتباری نور نرم افزار ریما را دانلود نمایید. این برنامه را نصب کرده و اطلاعات خواسته شده (مانند شماره همراه و تعیین رمز ) را وارد نمایید. در این مرحله از طریق پیامک کد تایید برای شما ارسال می شود. با مراجعه به خودپرداز گزینه عملیات رمز و در ادامه فعالسازی رمز اول یا دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید . با ثبت شماره همراه برای شما یک توکن دو بخشی از طریق رسید بانکی و پیامک صادر می شود. با وارد کردن رمزهای دریافتی در برنامه امکان دریافت رمز برای مشتری فراهم می شود. جهت غیر فعال کردن رمزهای یکبار مصرف کافی است از طریق خودپرداز گزینه عملیات رمز – غیر فعالسازی رمز یکبار مصرف اول و دوم را فعال نمایید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال