هوشمندسازی میکروسکوپها جهت تشخیص دقیق تر بیماریهای عفونی

دقت تشخیص بیماریهای عفونی توسط پزشکان معمولا با خطایی در حدود 25 درصد همراه است به همین منظور پژوهشگران دانشگاه دوک با اعمال تغییراتی درمیکروسکوپهای عادی امکان تشخیص درست انواع عفونت در بیماران را با دقت 90 درصد فراهم نموده اند. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، مجهز کردن این میکروسکوپ به چند […]

دقت تشخیص بیماریهای عفونی توسط پزشکان معمولا با خطایی در حدود 25 درصد همراه است به همین منظور پژوهشگران دانشگاه دوک با اعمال تغییراتی درمیکروسکوپهای عادی امکان تشخیص درست انواع عفونت در بیماران را با دقت 90 درصد فراهم نموده اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، مجهز کردن این میکروسکوپ به چند دوربین ، تنظیم هوشمندانه و خودکار زوایای نور ، رنگ و الگو از جمله تغییرات عمده ای است که این گروه تحقیقاتی با استفاده از سیستمهای سخت افزاری اعمال نموده اند. کار صورت گرفته توسط محققان آموزش یارانه برای تنظیم پارامترهای مختلف یک سیستم میکروسکوپی می باشد. پیش از این طی پژوهشی دیگر در این دانشگاه برای طبقه بندی سلولهای آلوده به عامل مالاریا الگوریتمهای بینایی رایانه ای ایجاد شده بود که به دلیل دقت پایین این روش مورد توجه واقع نشد. باید دید میکروسکوپهای هوشمند جدید می توانند در آینده جای انواع قدیمی را بگیرند و آیا کارایی لازم را در زمینه تشخیص بیماریها خواهند داشت؟ جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال