پروژه گوگل آرا، نکسوس های بعدی به این شکل خواهند بود؟

بنظرتان چطور بود اگر بسته به نیاز و به مرور زمان میتوانستید قطعات تلفن همراه خود را تغییر دهید؟ مثلا وقتی به پردازنده قویتر نیاز دارید، یا وقتی به حافظه بیشتر یا دوربین قوی تری نیاز دارید، نیاز به تعویض تلفن همراه نباشد و تنها با تعویض قطعه مورد نظر شما، بهتوانید به خواسته‏ی خود […]

بنظرتان چطور بود اگر بسته به نیاز و به مرور زمان میتوانستید قطعات تلفن همراه خود را تغییر دهید؟

مثلا وقتی به پردازنده قویتر نیاز دارید، یا وقتی به حافظه بیشتر یا دوربین قوی تری نیاز دارید، نیاز به تعویض تلفن همراه نباشد و تنها با تعویض قطعه مورد نظر شما، بهتوانید به خواسته‏ی خود دست یابید.

پروژه Google Ara که در همکاری با شرکت موتورولا شروع شده، دقیقا برای تحقیق و فعالیت روی همین موضوع است: تلفنهایی که بصورت ماژولار ساخته شده و تمام قطعات اصلی تشکیل دهنده آن بصورت مستقل و توسط کاربر قابل تعویض هستند.

در این تلفن های هوشمند، قطعات از طریق یک میدان مغناطیسی با قدرت 3 نیوتون به شاسی فلزی متصل میشوند و از طریق درگاههای ارتباطی شرکت MIPI به نام M-PHY با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه در ارتباط هستند.

همچنین از دیگر قابلیت های جذاب این تلفن های هوشمند، امکان استفاده از پرینتر های سه بعدی برای طراحی هر ماژول بصورت جداگانه و در طرح ها و رنگ های متفاوت و مطابق با سلیقه خریدار خواهد بود.

درباره زمان ارائه این محصول نیز احتمال میرود در سه ماهه اول سال 2015 (یعنی یک سال دیگر) شاهد اولین حضور آنها در بازار و میان علاقمندان باشیم.

تصاویر بیشتر از اولین نمونه های این تلفن هوشمند پازلی! در ادامه مطلب قابل مشاهده است.

google-ara-2

google-ara-3

google-ara-4

لینک کوتاه | منبع : slashgear

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال