معرفی بهترین تلفن های هوشمند سال 2014 (قسمت دوم)

در خدمت شما هستیم با بخش دوم از “معرفی بهترین تلفن های هوشمند سال 2014” و در ادامه قصد داریم به معرفی مابقی تلفن های هوشمند سال بپردازیم. البته همانطور که گفته شد، بیشتر، هدف ما معرفی تلفن هایی است که علاوه بر استقبالی که کاربران از آن ها دارند، هنوز منتشر نشده اند. شاید […]

در خدمت شما هستیم با بخش دوم از “معرفی بهترین تلفن های هوشمند سال 2014” و در ادامه قصد داریم به معرفی مابقی تلفن های هوشمند سال بپردازیم. البته همانطور که گفته شد، بیشتر، هدف ما معرفی تلفن هایی است که علاوه بر استقبالی که کاربران از آن ها دارند، هنوز منتشر نشده اند. شاید شما با خود بگویید که چرا تلفن آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس در این لیست جای ندارند که پاسخ آن، پیشتر مشخص شده است…

همچنین، از این صفحه می توانید بخش اول از این بررسی را مطالعه نمایید.

Motorola New Moto X

phphbi7x6

تلفن جدید موتورولا که قرار است با نام New Moto X یا Moto X 2014 عرضه شود، صفحه ی نمایشی به اندازه ی 5.2 اینچ و وضوح تصویر فول اچ دی دارد و از پردازنده های سری اسنپ دراگون 800 شرکت کوآلکام بهره خواهد برد.

سیستم عامل این تلفن هوشمند، اندروید 4.4 کیت کت خواهد بود و بر خلاف رقیبانی همچون سونی، اچ تی سی، سامسونگ و ال جی، سیستم عامل آن چندان تغییر پیدا نکرده و رابط کاربری خاصی برای آن طراحی نشده است و در واقع، همان چیزی است که باید باشد.

اما شاید بتون مهم ترین و متفاوت ترین بخش از این تلفن هوشمند را شخصی سازی آن معرفی کرد. شما به وسیله ی سرویس Moto Maker قادر خواهید بود تا از طبف وسیعی از رنگ ها را انتخاب کنید یا شاید دلتان بخواهید که قسمت پشتی تلفن هوشمند شما از جنس چرم باشد که اگر مایل باشید، می توانید آن را سفارش دهید.

قیمتی که سازندگان این تلفن هوشمند اعلام کرده اند، به صورت پایه از 430 یورو می باشد. البته قیمت آن از قیمت تلفن نسل قبلی Moto X کمی بالاتر است ولی در عوض امکاناتی را که برای شما به همراه خواهد داشت، فراتر از قیمتی است که پرداخت می کنید.

Samsung Galaxy Note 4

phpemtthb

شاید شما نیز بسیار منتظر این تلفن هوشمند و قدرتمند باشید، تلفنی که سامسونگ هر چه تلاش کرد نتوانست ساخته شدن نسل چهارم از آن را انکار کنند و حال طبق اخباری که موجود است، این تلفن هوشمند به زودی عرضه می شود.

اما گلکسی نوت 4 یکی از اولین تلفن های هوشمندی خواهد بود که به پردازنده ی اسنپ دراگون 805 مجهز می شود و از قدرت بسیار بالایی برخوردار می باشد. وضوح تصویر صفحه ی این تلفن هوشمند، QHD (کوآد اچ دی) و برابر با 2560×1440 پیکسل می باشد و همین موضوعات سبب شده است تا این تلفن هوشمند به یکی از قدرتمند ترین تلفن های هوشمند بازار تبدیل شود.

اما قصه به همینجا ختم نمی شود. سامسونگ سعی کرده است تا با کاهش قسمت های پلاستیکی این تلفن هوشمند و قرار دادن آهن به جای آن، طراحی و زیبایی این تلفن هوشمند را دو چندان کند. همچنین، توسعه های نرم افزاری مورد نیاز برای افزایش کارایی به هنگام انجام فعالیت های چند لمسی نیز توسط این شرکت انجام شده است. قلم هوشمند گلکسی نوت نیز که S Pen نام دارد، حساس تر از گذشته شده است و استفاده از آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

Samsung Galaxy Note Edge

phpmfmfdf

سورپرایز سامسونگ در سال 2014، معرفی تلفن هوشمند گلکسی نوت اج می باشد. این تلفن هوشمند طراحی کاملا متفاوتی دارد و قسمت راستی آن خمیده و دارای صفحه ی نمایش است، به همین خاطر کاربران می توانند نرم افزار های و ویجت هایی را که بیشتر مورد استفاده قرار میدهند در آن قسمت قرار دهند.

مشخصات فنی این تلفن هوشمند کاملا با مشخصات فنی گلکسی نوت 4 مطابقت دارد، به همین علت این تلفن هوشمند نیز یکی از برترین تلفن های بازار به حساب می آید.

البته شاید شنیده باشید که هدف اصلی سامسونگ از عرضه ی این تلفن مفهومی، تست فن آوری ها و ایده های خود می باشد و به هیچ عنوان از دید اقتصادی به آن نمی نگرد. همچنین، طبق صحبت های رسمی که توسط سامسونگ انجام شده است، این تلفن هوشمند در ژاپن عرضه می شود.

HTC One (M8) for Windows

phpr1ro3h

اچ تی سی سعی دارد تا با عرضه ی تلفن هوشمند خود که از استقبال بسیار زیادی بهره مند شده است، این بار این تلفن هوشمند را در قابی از سیستم عامل مایکروسافت عرضه کند. البته نکته ای ناراحت کننده وجود دارد که قرار است این تلفن هوشمند به صورت انحصاری همراه با اپراتور Verizon عرضه شود که همین موضوع بسیاری از افراد را ناراحت کرده است اما شاید در آینده شاهد عرضه ی آن به صورت جداگانه نیز باشیم.

One M8 قرار است این بار با سیستم عامل ویندوز فون عرضه شود و تمامی مشخصات سخت افزاری و ظاهری آن، همچون نسخه ی اندرویدی آن می باشد. پردازنده ی قدرتمند اسنپ دراگون 801 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه، برخی از ویژگی های این تلفن هوشمند به حساب می آید. همچنین، اسپیکر های فوق العاده ی اچ تی سی با نام BoomSound و صفحه ی 5 اینچی این تلفن هوشمند، سبب شده است تا این تلفن به یک دستگاه کاملا قدرتمند تبدیل شود.

اما شاید تنها تفاوت این تلفن هوشمند با نسخه ی اندرویدی آن، دوربین دوگانه ی آن باشد. دورین این تلفن هوشمند از بخش تشکیل شده است که یکی از آنها با سنسور اولتراپیکسلی خود تصاویر را با نهایت دقت ثبت می کند و قسمت دیگر آن، مسئول پردازش هر چه بهتر بخش های عمیق و درونی تر عکس ها می باشد.

Google Project Ara

google project ara

اما آخرین تلفن هوشمندی که قصد معرفی آن را به شما داریم، پروژه ی مفهومی گوگل می باشد، پروژه ی Ara که در ابتدا ایده ی آن توسط موتورولا شکل گرفت و پس از فروخته شدن موتورولا به لنوو، این پروژه زیر سایه ی غول بزرگ فن آوری، گوگل، رفت.

پروژه ی Ara قرار بود تا در اوایل سال 2015 راه اندازی شود اما همه چیز تغییر کرد و حال شاهد عرضه ی این تلفن هوشمند در سال 2014 خواهیم بود. اما آیا می دانید که این پروژه به چه نحوی قرار است راه اندازی شود و تلفن هوشمند Ara چگونه عمل خواهد کرد؟

اینجا، همه چیز به شخصی سازی مربوط می شود، یک شخصی سازی تمام عیار که کاربران می توانند تلفنی هوشمند و در عین حال کاملا سلیقه ای داشته باشند. قسمت های مختلف این تلفن هوشمند از یکدیگر جدا خواهند بود و کاربران می توانند بسته به نیاز خود، قطعه را ارتقاء داده و یا تعویض کنند. به عنوان مثال، فردی میخواهد از یک دوربین بسیار قدرتمند استفاده کند و شاید چندان به فضای ذخیره سازی بالا نیازی نداشته باشد و اگر چنین باشد، او همانطور که تمایل دارد تلفن هوشمند خود را انتخاب می کند.

حتی سرویس ها و سنسور های این دستگاه نیز قابل تغییر بوده و می توان از بسیاری از امکانات دیگر آن استفاده کرد. به عنوان مثال، فردی مبتلا به دیابت می باشد و تمایل دارد که از یک سنسور تشخیص میزان قند استفاده کند که در نتیجه، به سادگی می تواند تلفن هوشمند خود را ارتقاء دهد و از این سنسور بهره مند شود.

بخش های مختلف این تلفن هوشمند قابل ارتقاء دادن خواهد بود و حتی می توان عملکرد آن را با استفاده از قطعات مورد نظر، افزایش داد. نکته ی قابل توجه، این است که این فن آوری آن چنان که فکر می کنید هزینه بر نخواهد بود و طبق گفته ی توسعه دهندگان، قطعات آن ارزان خواهد بود.

سخن آخر

سال 2014، سالی بسیار پر بار بود و همانطور که مشاهده می کنید، هر سال تلفن های هوشمند بیشتری عرضه می شوند. تلفن های هوشمندی که امسال عرضه شدند و عرضه خواهند شد، هر کدام از ویژگی های بی نظیری بهره برده اند که سبب شده است تا سال 2014، یکی از پر بارترین سال های در زمینه ی تلفن های هوشمند باشد.

همانطور که در ابتدا گفتیم، این بررسی مربوط به بهترین تلفن های هوشمندی می شود که هنوز عرضه نشده اند و اگر غیر از این بود، باید به تلفن هایی همچون LG G3, Iphone 6, Iphone 6 Plus, Samsung Galaxy S5 و … نیز در این بررسی پرداخته میشد…

لینک کوتاه | منبع : Pocket-Lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال